یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت‌الاسلام رشتبری خلخال

امام جمعه خلخال با تاکیدبراینکه پیشرفت کشور مدیون پیروی مردم از رهنمودهای رهبری است،گفت: رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب بهترین الگو برای دیپلماسی بین المللی ایران می باشد.

حجت الاسلام رشتبری، امام جمعه خلخال در استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در پارلمان اتحادیه اروپا اظهارداشت: این قطع نامه بدون هیچ تفکری و کاملا با دید  ونگرشی سطحی تصویب شده و اهداف خاص را دنبال می کند که با بررسی آن می توان ،ناکارآمدی دین در اداره یک جامعه را مهم ترین هدف آن برشمرد.

وی با بیان اینکه دو تفکر سوسیالیسم و اخیرا لیبرالیسم در اداره جوامع غربی با شکست مواجه شده‌اند، افزود: قطعا این نکته در منظر صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی دنیا مورد توجه است که این چه فکر ومکتب  سیاسی و اعتقادی در ایران است که از یک کشور عقب‌ مانده تحت سلطه و بی‌اراده در یک مقطع نسبتا کوتاه تاریخی یک کشور مقتدر و دارای پیشرفت بالا و سریع ساخته است در حالیکه مکاتب آنها در اداره جوامع خود ناکارآمد بوده اند.

این استاد حوزه، بخش هایی از بندهای این مقطع نامه را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: اکثر بندهای این  قطع‌نامه به نوعی در صدد زیر سوال بردن توفیقات ایران و به تبع آن پایه‌های فکری و بنیادین این نظام است.

وی با اشاره به توصیه هایی جهت تکرار نشدن اینگونه جسارتها بیان داشت: امروز دولت و دستگاه دیپلماسی باید موضع قاطع و صریح در مقابل این گونه حرکات اتخاذ نمایند.

حجت الاسلام رشتبری، با تاکید براینکه در عرصه دیپلماسی باید رهنمودها و دغدغه های رهبری مورد نظر قرار بگیرد گفت:  بیانات مقام معظم رهبری که ابتدای سال جاری در مشهد مقدس، راه اساسی برای علاج و نیز پیشگیری اتفاقات مشابه و کسب اقتدار  مسیر ملت می باشد؛ علاوه براین سخنرانی مقام معظم رهبری در فرصت‌های مختلف به بیان رهنمودهای لازم می پردازد که نمونه بارز آن همین نامگذاری سالها است.

وی نامگذاری سال جاری با عنوان« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » را مدظر قرار داد و  خاطرنشان ساخت : امسال نیز شعار سال، چکیده‌ای از شعارهای سال‌های قبل بوده و راه مقابله با هجمه‌های دشمنان نظام می باشد که باید همگان به عملیاتی کردن آن همت بگمارند.

به گفته امام جمعه خلخال ، غنی بودن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در کشور، امروز می تواند در عرصه اقتصادی نیز کشور را در پیشرفت، رهنمون و یاری نماید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha