یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
بوستان کتاب

حوزه/ مدیر عامل موسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی از انتشار یا بازنشر 185 کتاب و همچنین انتشار 40کتاب برای اولین بار در این موسسه خبرداد.

به  گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل اسماعیلی،  امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح برنامه های  هفته کتاب دفتر تبلیغات اسلامی اظهارداشت: با توجه به گسترش فضای مجازی و نقل و انتقال معلومات در حوزه وب، ولی هیچ چیزی جای کتاب را در انتقال دانش نمیگیرد و امروزه کشورهای غربی نیز که پس از مدتی توسل به فضای مجازی از کتاب کاغذی فاصله گرفتند امروز نیز دوباره به سراغ کتابهای کاغذی رفتهاند.

وی افزود: کتاب نیازهای جامعه را در حوزه فکری و اندیشهای تامین میکند و جامعه را در مقابل آسیبها و چالشها بیمه میکند و باید توجه داشته باشیم که این آسیبها تا چه اندازهای میتواند جامعه ما را تهدید کند.

فرهنگ کتابخوانی ترویج شود

مدیر عامل بوستان کتاب تصریح کرد: کتاب و فرهنگ کتابخوانی که یکی از سنتهای دینی است باید در جامعه ترویج شود و قطعا یک جامعه کتابخوان بسیار قویتر و امنتر از جوامعی است که دوستی چندانی با کتاب ندارند.

وی با اشاره به نشر آثار علامه طباطبایی در این انتشارات حوزوی، گفت: سعی شده است که آثار علامه در بهترین شرایط در اختیار نسل جدید قرار بگیرد تا محققان و پژوهشگران بتوانند از دستمایههای علمی آن برای رشد و توسعه فعالیتهای علمی کشور بهره بگیرند.

بر پایی 14 نمایشگاه

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی  گفت: برگزاری و مشارکت در برگزاری 14 نمایشگاه استانی و ملی از جمله در شهرهای تهران، شیراز، شهریار و رباط کریم و کاشان و... از جمله برنامههای ما در هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه همایش علامه طباطبایی در حاشیه اجلاس بینالمللی اندیشههای علامه در المیزان از دیگر فعالیتهای اخیر این موسسه بوده است؛ همچنین نمایشگاهی کتاب در صداوسیمای استان قم در این رابطه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی تصریح کرد: از دیگر برنامههای این موسسه در هفته کتاب، میتوان به پخش برنامه معرفی موسسه بوستان کتاب در صداوسیمای مرکز و استان قم است.

وی گفت: یکی از اهداف این موسسه، انتشار کتب ارزشی و مذهبی و دینی است که امسال نیز این روند ادامه داشت؛ امسال تا کنون 185کتاب منتشر و بازنشر شده است و 40کتاب برای اولین بار منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی خاطرنشان کرد: از جمله کتب ارزشمندی که در این موسسه متتشر شده است میتوان به کتاب سخنگوی دانا از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین  مروی، ولایت فقیه در اندیشه آخوند خراسانی، تحقیق پیرامون نهضت حسینی اشاره کرد.

تولید نرم افزار های دینی

وی گفت: مجموعهای از کتب ارزشمند این مجموعه در قالب نرمافزار تخصصی منتشر شده است، که از آن جمله میتوان به مجموعه آثار علامه طباطبایی و  علامه حسن زاده آملی اشاره کرد.

مدیرعامل موسسه بوستان کتاب خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه نشر کشور، مشکل گرانی بیش از حد کاغذ است که مشکلات عدیدهای را برای ناشران کشور به خصوص ناشران دینی بوجود آورده است.

وی گفت: نشر دیجیتالی از مهمترین کارهایی است که باید در این شرایط انجام شود و به همین جهت است که باید زیرساختهای این حوزه ساخته شود، ولی هیچ چیزی جای کتاب را نمیگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha