جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سید علی خمینی

حوزه/ نوه امام (ره) تصریح کرد: امروز پرچمدار اصلی مبارزه با فساد در کشور، رهبر معظم انقلاب است واین افتخاری برای ماست و در این راه همه باید پرچم دار مبارزه با فساد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید علی خمینی، در مراسم سوگواری ایام شهادت پیامبراکرم(ص) و امام مجتبی(ع) و افتتاح حسینیه یادگار امام(ره) قزوین گفت: مطابق آیات قرآن کریم همه اقدامات پیامبران در جهت حرکت به سمت جلوگیری و مبارزه با فساد در روی زمین بوده است.

وی افزود: اگر اقوامی مثل عاد، ثمود و بنی اسرائیل مورد غضب الهی قرار گرفتند به دلیل مشغولیت آنها  به فساد بوده است.

حجت الاسلام خمینی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مقابل رژیم شاهنشاهی ریشه در مبارزه با فساد داشت و این مبارزه همیشه  مورد تاکید امام راحل بود.

فرزند مرحوم سید احمد خمینی عنوان کرد: مبارزه با فساد آرزوی امام(ره) بود و ایشان  در سال 58 در یک سخنرانی با بیان اینکه امروز ریشه فساد تا حدودی از بین رفت مبارزه با آن و از بین بردن کامل آن را وظیفه همگانی دانست.

 نوه امام راحل (ره) گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران تداوم حرکت  اصلاحی انبیاء در جهت مقابله با فساد بود و امروز بعد از گذشت 35 سال از وقوع و پیروزی این انقلاب باید بینیم در جهت مبارزه با این عامل چه کاری انجام داده ایم.

وی افزود: وجود فسادهای مالی اعلام شده با حجم کلان آن در کشور، باعث ناراحتی دوستداران نظام شده است.

حجت الاسلام خمینی تاکید کرد: ناراحتی و جواب تلخ ، مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری همایش مبارزه با فساد نشان می دهد که عملکرد ما در این راه، نباید فقط به برگزاری همایش و سمینار خلاصه شود؛ بلکه این موضوع باید به صورت روشن، آشکار و عملی مورد توجه سران سه قوه کشور قرار گرفته و اقدامات انجام گرفته هم به مردم اطلاع رسانی شود.

فرزند سید احمد خمینی(ره) اظهار کرد: چشم پوشی و مصلحت اندیشی در مبارزه با مفاسد اقتصادی صحیح نیست و برای خنثی کردن توطئه های دشمنان باید به مردم گفته شود که مبارزه سیستماتیک با فساد چگونه انجام می شود.

وی انجام کار کارشناسی و فرهنگ سازی را مقدمه مبارزه با فساد دانست و ابراز کرد: اگر واسطه گری ها در امور اداری کاهش یابد و کارهای اداری از طریق نرم افزار و الکترونیکی انجام شود، ارتباط مردم با دستگاه اداری به حداقل رسیده و فساد کمتر می شود.

سخنران مراسم  افزود: برای مبارزه با فساد باید طوری فرهنگ سازی شود که همه جا گفته شود، فساد بد است و نگاه ها به افرادی که دچار فساد می شوند نگاه مجرمانه باشد، ولی متاسفانه امروز شاهد هستیم که قبح فساد در جامعه از بین رفته است.

حجت الاسلام خمینی یادآور شد: ما دلسوز نظام و انقلاب هستیم و اگر انتقادی هم می کنیم در جهت حفظ نظام اسلامی است و این انتقاد با نقد های ضد انقلاب فرق می کند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم حامی انقلاب باشیم و بیان مسائلی از این قبیل در جهت ریشه کن کردن فساد در جامعه است و برخی خیال نکنند هر کس نقد می کند مخالف نظام است.

فرزند مرحوم سید احمد خمینی(ره) گفت: این که عده ای می گویند بعد از گذشت 35 سال، انقلاب به اهدافش نرسیده نوعی بی انصافی است، چرا که انقلاب ما نوپا بوده و هنوز مدت زیادی از آن نگذشته است و باید با اصلاح اشتباهات گذشته در مسیر درست حرکت کنیم.

حجت الاسلام خمینی تصریح کرد: امروز پرچمدار اصلی مبارزه با فساد در کشور، رهبر معظم انقلاب است واین افتخاری برای ماست و در این راه همه باید پرچم دار مبارزه با فساد باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha