یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ملکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به ضرورت تربیت طلاب توانمند و مجهز به علم روز، خواستار راه اندازی مرکز تخصصی تریبت مدیران مدارس علمیه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، در نشست اعضای کارگروه ارزیابی و نظارت حوزه های علمیه و مسئولان حوزه علمیه گلستان، با گرامیداشت حلول ماه ربیع الاول، گفت: ارزیابی عملکرد برای هر مجموعه ای فرصتی است که باید قدر آن را بداند.، چون عدم ارزیابی سبب بروز مشکلات و کمی و کاستی خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مدارس علمیه پیش از شکل گیری مدیریت های استانی ادامه داد: پیش از تشکیل مدیریت های استانی به جز چند مدرسه در مرکز استان، بقیه مدارس با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند، اما پس از تشکیل مدیریت های استانی مشکلات تا حد زیادی کاهش یافت.

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به ضرورت تربیت طلاب توانمند، ابراز داشت: عدم وجود افراد آشنا به مسائل مدیریتی یکی از خلاءها و کمبودهای اساسی است که طی چند سال اخیر کاملا مشهود و ملموس بوده است. لذا تشکیل مرکز تخصصی تربیت مدیر برای مدارس علمیه امری ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه، حجت الاسلام جباری، نماینده دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه گفت: کارگروه ارزیابی و نظارت در سال 1392 طبق نظر مدیر حوزه های علمیه تشکیل شد و تا کنون عملکرد مدیریت ها و مدارس 14 استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: پس از بازدید از مدارس علمیه استان ها، کارشناسان کارگروه، مشکلات را به شورای معاونین حوزه انتقال داده و تصمیمات لازم در آن شورا اتخاذ خواهد شد.

نماینده دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: پس از انجام ارزیابی های لازم از مدارس علمیه استان گلستان، در جلسه ای با مدیر و معاونین حوزه استان جمع بندی لازم صورت خواهد گرفت.

همچنین در جلسه ای با حضور مدیران مدارس استان، مشکلات مدارس بررسی و شیوه مدیریت صحیح توسط کارشناسان کارگروه به آنان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha