سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
l

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: امروز پژوهش ها باید بر اساس طبقه بندی موضوعی و شبهات موجود در جامعه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام ملکی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: پایه و ‌اساس حوزه‌های علمیه از دیرباز، بر استنباط، اجتهاد و فهم فقیهانه دین و معارف ناب الهی استوار بوده و این رویه باید همچنان در حوزه ها ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: علمی که در مدارس علمیه تدریس می شود،  باید آموزش پژوهش محور باشد. قطعا توجه به پژوهش در کنار آموزش می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

عضو شورای حوزه علمیه استان برای ترغیب طلاب به پژوهش سه نکته را بیان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق امر پژوهش نخستین گام در انجام امور پژوهشی است.

حجت الاسلام ملکی دومین نکته را ایجاد انگیزه دانست و گفت: معاونین پژوهش با فرهنگ سازی نه تنها طلاب بلکه کادر و اساتید مدرسه را نیز به انجام پژوهش ترغیب کنند.

مدیر حوزه علمیه استان ادامه داد: سومین نکته مدیریت موضوعات پژوهشی است؛ پژوهش‌ها باید بر اساس طبقه بندی موضوعی و شبهات موجود در جامعه انجام گیرد.

گفتنی است: در ادامه این مراسم کتابخانه این مدرسه علمیه که توسط معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان تجهیز گردیده بود توسط مدیر حوزه علمیه استان و مسئول آن مدرسه حجت الاسلام والمسلمین محسن طاهری افتتاح شد و حاضرین از این کتابخانه بازدید به عمل آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha