شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ دولت تلاش کند زیرساخت های لازم را برای حوزه‌ها فراهم کند تا بتوانند طلاب بیشتری را جذب کنند، البته روحانیت قانع است و با هر شرایطی زندگی می‌کند و نیازی به کمک‌های مادی برای خودشان ندارند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، شب گذشته در دیدار رئیس جمهور با علما و روحانیون اصفهان، اظهار داشت: حوزه های علمیه مشهد و اصفهان بصورت مستقل عمل می کنند

وی افزود: حوزه اصفهان خوشبختانه تعامل خوبی با حوزه قم دارد و افتخار می کنیم که مرکز روحانیت در کنار حرم حضرت معصومه(س) است، اما به هر حال به نحوی حوزه علمیه اصفهان استقلال دارد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: 9 سال قبل تاکنون مدیریت حوزه علمیه اصفهان از طرف آیت الله العظمی مظاهری به بنده سپرده شده و در این مدت تعداد طلاب از ۳۵۰۰  نفر به 10 هزار نفر رسیده است، همچنین سعی کرده ایم مدارس قدیمی تعمیر و بازسازی و مدارس جدیدی نیز احداث شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: 23 مدرسه قدیمی در اصفهان وجود دارد که که کار تعمیر و بازسازی آنها انجام شده و حدود ۲۰ مدرسه نیز در شهرستان های نائین، اردستان، نطنز، سمیرم، شهرضا، فریدون شهر، داران، چادگان، خوانسار، تیران و.. به غیر از کاشان که زیر نظر حوزه قم فعالیت می کند، دایر شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در دولت نهم و دهم ردیف بودجه برای فعالیت های عمرانی حوزه ها در نظر گرفته شد و امیدواریم این مسئله در دولت تدبیر و امید ادامه یابد و قوی تر پیگیری شود. البته بخشی ازهزینه های عمرانی مدارس از طریق ردیف بودجه تامین می شود، و سایر هزینه از محل وجوهات و کمک خیرین تامین می گردد.

وی با اشاره به این که کمبود روحانی شیعه در سطح ایران و جهان به شدت احساس می شود، ادامه داد: در پاکستان در سال 83 یک‌میلیون طلبه وهابی ثبت‌نام کردند، این در حالی است که همه مجموع روحانیت شیعه در جهان به صد هزار نفر نمی‌رسد و حتی برای اقامه نماز در مدارس نیز با مشکل مواجه هستیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: دولت تلاش کند زیرساخت های لازم را برای حوزه‌ها فراهم کند تا بتوانند طلاب بیشتری را جذب کنند، البته روحانیت قانع است و با هر شرایطی زندگی می‌کند و نیازی به کمک‌های مادی برای خودشان ندارند.

آیت الله طباطبایی نژاد،در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارتباطم با رئیس‌جمهور به سال‌ها قبل باز می‌گردد، تصریح کرد: من از 10 سالگی با آقای رئیس‌جمهور آشنا هستم، برادرم که در حزب جمهوری به شهادت رسیدند، می‌گفت "حیف آقای روحانی با این استعداد در حوزه نماند، چون ایشان آدم توانمندی است".

وی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و افزود: این گفتگوها قدرت منطق ایران را نشان دادند، در یک‌طرف میز مذاکره بهترین کارشناسان و حقوقدانان آلمان، انگلیس، فرانسه، آمریکا و ... نشسته‌اند و در طرف دیگر تیم ایرانی، این که در این مدت نتوانستند حق ما را تضعیف، نشان دهنده کار مهم و حرفه‌ای تیم مذاکره کننده ایران است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: همیشه از سر دلسوزی حرف می‌زنم باید نه طرفدار اشخاص بلکه فقط طرفدار جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha