یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: مسجد نقش موثری در ساماندهی حرکت های مردمی داشته و مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در برابر جنگ نرم، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه دوشنبه در همایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان که در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(علیه السلام) برگزار شد، اظهار کرد: مسجد نقش موثری در ساماندهی حرکت های مردمی داشته و از آن به عنوان سنگر مبارزات انقلابی استفاده می شده و امروز نیز مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در برابر جنگ نرم، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن است

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: نگاه کردن به مسجد، انسان را به یاد خدا می اندازد و در احادیث ذکر شده که مدت زمان نشستن در مسجد از عمر انسان محسوب نمی شود و توصیه شده که در مسجد از خرید و فروش و پرداختن به صحبت های لغو و بیهوده دوری کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کانون های مساجد، متولیان مسجد و ائمه جماعات باید برای خدمت به مسجد تلاش کنند، ابراز داشت: همه ما در قبال مسجد وظیفه داریم و نباید مسئولیت نظافت، نظم و مواردی از این قبیل را بر عهده همدیگر بگذاریم بلکه همه نسبت به این موضوع مسئولیم.

آیت الله طباطبایی نژاد نظافت مساجد و معطر بودن اماکن مقدس را در جذب مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان مهم و تاثیرگذار و تصریح کرد:  فعالان مسجد و نمازگزاران نیز باید برای نظافت و عطرآگین بودن مسجد تلا ش کنند و نباید مساجد ما زشت و بی نظم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد رونق بگیرند، بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید با وحدت و انسجام، دست به دست دهیم و مسجد را محل مبارزه با دشمنان قرار داده و نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کنیم.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha