سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مقتدایی استاندار خوزستان

حوزه/ استاندار خوزستان گفت: اگر مسئولان در انجام فعالیت های فرهنگی و جذب جوانان به معارف ناب شیعی کم کاری کنند، باید پاسخ گوی خداوند باشند و این دِین بر گردن آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، دکتر عبدالحسین مقتدایی، شامگاه دوشنبه 27 بهمن ماه، در نشست کارگروه برگزاری یکصدمین کنگره بین المللی جهاد عشایر که در بیت امام جمعه اهواز برگزار شد، با اشاره به اجرای چندین همایش ملی و استانی در سال جاری، گفت: خوشبختانه اجرای همایش ملی پیرغلامان اهل بیت(ع) و همچنین اجلاس سراسری نماز، آثار خوبی در خوزستان برجای گذاشت و برگزاری کنگره جهاد عشایر نیز تکمیل کننده این آثار خوب خواهد بود.

وی با تأکید بر این که هر قصوری در عدم جذب جوانان به معارف دینی صورت گیرد، مسئولیت آن بر گردن همه متولیان فرهنگی خواهد بود، ابراز داشت: اگر مسؤولان در انجام فعالیت های فرهنگی و جذب جوانان به معارف ناب شیعی کم کاری کنند، باید پاسخ گوی خداوند باشند و این دِین بر گردن آنها خواهد بود.

استاندار خوزستان، بر الگو سازی برای جوانان تأکید و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری، الگوهای ناب را به جوانان معرفی کرد، البته این مهم باید به صورتی اجرا شود تا جوانان خود به خود به سوی این الگوها کشیده شود.

مقتدایی، با بیان این که جوانان این مرز و بوم آغاز کننده تحولات بزرگ فرامنطقه ای خواهند بود، بیان داشت: امروز کارهای بزرگی توسط نسل جدید جامعه انجام گرفته و یا در حال انجام است که باید برای ادامه این فعالیت های گسترده و نوین، خط فکری مستقیمی برگرفته از آموزه های دینی را در اختیار آنها قرار داد، لذا همه ما در این راستا وظیفه داریم.

 

وی، برگزاری کنگره جهاد عشایر را وظیفه ای ملی دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم تا احیاگر ویژگی، زیبایی و رشادت های مردمی باشیم که با جان و دل برای دفاع از وطن و اطاعت از ولایت فقیه جهاد کردند، چون این مهم سبب بیمه کردن جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن می شود.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha