یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
میرمدرس

حوزه/ پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی بنیان‌های دینی جامعه را تقویت کنند تصریح کرد: در گام نخست باید به فرهنگ جامعه توجه کرد؛ چرا که با فرهنگ دینی می توان بی حیایی ها و مسیر گناهان را مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام فرشاد یزدی در مراسم ختم درگذشت جانباز بسیجی حجت الاسلام والمسلمین میرمدرس که با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه،حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید و طلاب و مسئولان استانی در حسینیه شهدای قم برگزارشد، با اشاره به اینکه حضور در مجالس ختم، یادآور معاد و قیامت است و برای انسان عبرت می باشد، اظهار داشت: همه انسان ها در مقابل مرگ سرتسلیم فرود می آورند.

وی با بیان اینکه باید مرگ را باور کنیم، تصریح کرد: مشکلات اجتماعی و اخلاقی که در جامعه مشاهده می شود نشان از عدم باور به مرگ و قیامت است.

این محقق حوزه با اشاره به توصیه اخلاقی امام راحل به طلاب مبنی بر اینکه همانند غسال شوید تا مرگ را باور کنید، ابراز داشت: بی حیایی ها و بی شرمی ها و وجود گناهان در زندگی های شخصی و اجتماعی به دلیل این است که مرگ را باور نکردیم.  

حجت الاسلام  فرشاد یزدی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مرگ، ناگهانی بودن آن است، تصریح کرد: هیچ انسانی با اطلاع قبلی از دنیا نمی رود.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) مبنی بر ضرورت توجه و عدم غفلت از مرگ، گفت: برای سفر به آخرت باید سرمایه گذاری معنوی کرد و همواره آماده باشیم و دل ها را از دنیا دور کنیم.   

این پژوهشگر حوزه با بیان اینکه مسئولان فرهنگی بنیان‌های دین مردم را تقویت کنند، تصریح کرد: در گام نخست باید به فرهنگ جامعه توجه کرد چرا که با فرهنگ دینی می توان بی حیایی ها و مسیر گناهان را مسدود  کرد.

حجت الاسلام فرشاد یزدی افزود: اگر امروز دادگاه های کشور شلوغ است به دلیل کاهش جمعیت مساجد و عدم توجه به دین و معنویت است.  

وی با اشاره به توصیه اخلاقی مرحوم آیت الله العظمی بهجت مبنی بر اینکه «به گونه ای زندگی کنیم که قیمتی شویم نه به هر قیمتی زندگی کنیم»، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) بهترین توشه را مراقبت از اعمال عنوان کرده اند.

*مرحوم میرمدرس، روحانی بااخلاق و صاحب قلم بود

سخنران مراسم در پایان سخنان خود به تشریح ویژگی های اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین میرمدرس پرداخت و اظهار داشت: این فاضل ممتاز حوزه علمیه بسیار متواضع، با اخلاق، صاحب قلم، جانباز دفاع مقدس، روحانی به تمام معنا و منشا آثار خیر برای دین بود.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha