جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
فخری ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسئولین و متولیان فرهنگی باید از ابزارهای مختلف فرهنگی و اجتماعی برای حفظ جوانان و جلوگیری از سقوط آنها در منجلاب فساد و تباهی استفاده کنند .

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت ماه رجب،  اظهارداشت: انجام اعمال و عبادات در ماه رجب موجب کسب فیض و ثواب بسیار در کارنامه اعمال انسان می شود، همچنان که امام جعفر صادق(ع) قرائت دعای « يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ» را بسیار سفارش کرده اند.

وی، اعمال اعتکاف را یکی از راه های بندگی و دوری از دل مشغولی های روزمره عنوان کرد و افزود: اعتکاف، یکی از سنت های نبوی و شعائر دینی اعتکاف است که زمینه اتصال انسان با معبود خویش را فراهم می سازد و طی مدت سه روز، انسان با خودسازی و توبه بر نفس خود چیره شده و به ریسمان امن الهی چنگ می زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: تلاش برای تبلیغ و فرهنگ سازی دینی در جامعه و بخصوص در میان قشر جوان زمینه انس و الفت با معبود را بیش از پیش مهیا می سازد. همچنین برنامه ریزی برای گسترش سنت های حسنه مانند اعتکاف عاملی موثر برای مبارزه با فساد و مصونیت در برابر گناه است.

وی، ترویج شعایر اسلامی و اعمال بازدارنده از گناه و منکرات را بستر موثر برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و دینی عنوان کرد و افزود: همه مسئولین وظیفه دارند شرایط مناسب را برای برگزاری برنامه های عبادی و دینی در جامعه مهیا و فراهم سازند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین فخری ادامه داد: مسئولین باید از هر ابزاری برای حفظ جوانان و جلوگیری از سقوط آنها در منجلاب فساد و تباهی استفاده کنند،  برگزاری مراسم اعتکاف و تشویق جوانان به شرکت در آن، زمینه ساز چنین حرکت و ظرفیتی است، چراکه امروزه مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب درک جوانان و مشارکت دادن آنان در پیشرفت کشور است.

 این فعال فرهنگی اضافه کرد: برنامه های مختلفی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان برای معتکفین اجرا می شود که خواندن دعاهای وارده در ماه رجب، قرائت جمعی زیارتنامه ها، ختم قرآن کریم، سخنرانی مذهبی، مدیحه سرایی، روضه خوانی، عزاداری و مولودی خوانی، تشکیل حلقه های معرفتی، قرائت دعای ام داوود، پاسخ به سوالات شرعی و بیان احکام از جمله آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فخری افزود: امسال در استان آذربایجان غربی مراسم اعتکاف در ۷۰ مسجد برگزار شده و بیش از 10 هزار معتکف در این مراسم معنوی شرکت کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha