جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 349973
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، گفت:اگر امروز شاهد اقتدار ایران در جهان هستیم به برکت ولایت بوده و اگر این جایگاه نباشد سرنوشت مردم ایران هم مانند سرنوشت کشورهای منطقه می شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: ولایت و رهبری انسانها از نعمت های بزرگی است که که ما بعد از انقلاب  به خوبی  آن را درک کردیم.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب در حوزه های علمیه برگزاری کرسی درس ولایت یک آرزو بزرگ بود ولی بعد از انقلاب به برکت این حرکت مهم شاهد حاکمیت قرآن و جایگاه ولایت در بخش های مختلف بودیم

این استاد حوزه، با تاکید براینکه رسالت و امامت امتداد هم  هستند ، ابرازداشت: امروز باید مردم به جایگاه ولایت و رهبری پی برده و بدانند که اگر امروز شاهد اقتدار ایران در جهان هستیم به برکت ولایت بوده و اگر این جایگاه نباشد سرنوشت مردم ایران هم مانند سرنوشت کشورهای منطقه بوده و جامعه رو به سقوط حرکت خواهد کرد .

یکی از نعمت های  بزرگ خداوند به  بشریت بعثت انبیاء است که خداوند در قرآن کریم به این مهم اشاره کرده است:«قد منّ الله علی المومنین إذ بعث فیهم رسولا من أنفسهم یتلو علیهم آیاته و یزكیهم ... »"واقعا خداوند منت نهاد بر مومنین در آن هنگام كه در بین آنان رسولی از خودشان مبعوث ساخت كه آیات الهی را بر ایشان تلاوت می نماید و آنان را تزكیه می كند .." (آل عمران / 164 (

وی ادامه داد: خداوند در قرآن درباره هیچ کدامیک از نعمت های خود به این صورت بیان نکرده است که بر انسان منت گذاشته است، لذا این مهم نشان از اهمیت نعمت بعثت و ولایت است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha