جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/ امام جمعه شاهین‌دژ گفت: تا زمانی که مجازات مجرمان در جامعه به اشد نرسیده و همچنان رافت اسلامی حاکم است، امکان اصلاح جامعه و پاک کردن آن از ناهنجاری‌ها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم فراگیری معارف اسلامی از سوی عموم مردم مسلمان، اظهار داشت: همه نمی‌توانند تفسیر قرآن بخوانند، اما کسی که تفسیر قرآن می‌خواند و هم کسی که مهندسی می‌خواند، بایستی به آیات الهی و روایات معصومین(ع) توجه کنند.

وی در ادامه افزود: در مسئله دین و دینداری بحث ما بحث دانشگاهی و حوزوی نیست، بحث ما دین است چه حوزوی باشد و چه دانشگاهی، همه باید به دین و ارزش های اسلامی توجه کنند.

حجت‌الاسلام باقری، به عدم رعایت موازین الهی از سوی برخی از افراد جامعه اشاره کرد و افزود: برخی از افراد در دستگاه‌ها و ادارات دولتی هستند که خویشاوند سالاری یا طرفداری از سفارشات می‌کنند که بیشتر طرفداری از حق است، گاه مشاهده می شود که در مسئله‌ای تنها با یک تماس و سفارش افرادی، رای و نظر جابجا می‌شود مسایلی از این قبیل سبب جری شدن مردم می گردد.

وی تصریح کرد: مشاهده اختلاس‌های کلان دولتی که هیچ کار بازدارنده برای مقابله با آن‌ها انجام نمی‌شود و یا در خفا صورت می‌گیرد و به مردم ابلاغ نمی‌شود، می تواند در جری شدن جامعه و از بین رفتن حیای آن می‌شود.

امام جمعه شاهین‌دژ ، عدم رعایت عدالت الهی را در جامعه خطرآفرین خواند و گفت: در چنین شرایطی مردم فکر می‌کنند دستشان در امر اختلاس و کلاهبرداری و مانند آن باز است، چون می‌گویند، چرا اختلاس‌های میلیاردی صورت گرفت؟ یا فلان شخص فلان کار را کرد نتیجه‌اش چه شد و یا با او چه برخوردی شد؟ چنین رفتارهای ناهنجاری مردم را نسبت به نظام اسلامی و در نتیجه آن به دین اسلام بدبین می‌کند و در نتیجه کنترل مردم از دست مسئولان خارج شده و به سمت مسایل ناهنجار، غیر اسلامی و غیرقانونی حرکت کنند.

*رافت اسلامی مانع از اجرای احکام الهی نشود

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر لزوم مقابله با شیوع بیشتر ناهنجاری‌ها در جامعه، اذعان داشت: مقابله با ناهنجاری‌های موجود در جامعه به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد و اگر خانه تکانی صورت نگیرد، اصلاح این وضع غیر ممکن است.

وی به روش‌های خانه تکانی اساسی سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت:  باید در عرصه خدمت رسانی و شروع کار براساس معیارهای اسلامی عمل کنیم، متاسفانه گاهی اوقات برمحور معیارهای اسلامی به جلو نمی‌رویم، برخی از کارها و استخدام‌های ما سفارشاتی شده است، افرادی که به صورت سفارشی وارد ادارات شده و در پست‌های مورد نظرشان قرار می‌گیرند، به تبع آن در دستگاه‌ها به صورت سفارشی عمل می‌کنند و به قانونمداری و دینمداری توجهی نمی‌کنند.

امام جمعه شاهین دژ با تاکید بر راهکارهای مقابله با این روند تصریح کرد: همه مسئولان دست به دست هم دهند و افراد خاطی را در دستگاه‌ها به اشد مجازات برسانند تا برای دیگر افراد درس عبرت شود که در این مورد امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند:« هرکس عبرت گیرد بصیر شود و هرکس بصیر شود آگاهی یابد و هر که آگاهی یابد هرگز خیانت نکند»، باید دولت اسلامی قانونی را اتخاذ کند که متخلفین در قبال اعمال زیان بارشان به اشد مجازات برسند و از خدمت انحصار شوند همچنین از طرف دیگر این مسئله به مردم ابلاغ شود که فلان فرد بخاطر فلان تخلفش به این نوع از مجازات رسیده است تا مردم عبرت گیرند.

حجت‌الاسلام باقری اظهارداشت: تا زمانی که مجازات به اشد نرسیده و همچنان رافت اسلامی در جامعه به نفع مجرمین جاری و حاکم است با مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha