جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله علی اکبر قریشی

عضو خبرگان رهبری گفت: طلاب علوم دینی باید تلاش نمایند تا بعد از کسب علوم دینی و ملا شدن، در مسیر ارائه آموخته های خویش به مخاطبان تشنه معارف اهل بیت(علیهم السلام) در دیار خویش همت گمارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید علی اکبر قریشی  در گردهمایی طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی  مقیم حوزه علمیه قم که مدرسه فیضیه قم برگزار شد، ضمن بیان روایتی از ائمه اطهار(علیهم السلام)، تصریح کرد: در این روایت، نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) با به کار برد دعای "اللهم ارحم خلفائی" به صورت متوالی، از درگاه خداوند متعال می خواهد تا مروجان حدیث و طریقت ایشان را مورد لطف خویش قرار دهد.

وی با تأکید بر این که بر اساس حدیث یاد شده، روحانیت مورد رحمت خداوند متعال قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس حدیثی دیگر از امام صادق(علیه السلام)، خداوند متعال در روز قیامت خون شهید را با مداد عالم وزن کرده و مورد سنجش قرار می دهد.

آیت الله قریشی  در ادامه با بیان این که روایات اسلامی مملو از ذکر جایگاه و عظمت مروجان معارف ناب الهی است، اظهار داشت: شهید را طلاب و روحانیون پرورش داده و او را به سمت از خود گذشتگی برای رسیدن به خلوص در بندگی الهی هدایت می‌کند.

وی حدیثی دیگر از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در برخی از روایات صفات آدمی به ابرهای متراکم تشبیه شده که فاعل آن از آن بی خبر است؛ در این حدیث علمی که انسان از آن برای هدایت دیگران بهره بجوید تا زمانی که فاعل مبادرت به انجام آن کار می‌کند، ثوابی نیز برای هدایت کننده و صاحب علم نوشته می‌شود.

عضو خبرگان رهبری در پایان سخنان خود با تأکید بر حضور حداکثری طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی در سرزمین مادری خویش، تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید تلاش نمایند تا بعد از کسب علوم دینی و ملا شدن، در مسیر ارائه آموخته های خویش به مخاطبان تشنه دیار خویش همت گمارند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha