جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
روحانیون

حوزه/ گردهمایی طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی مقیم حوزه علمیه قم با حضور نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری شنبه شب در مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام موسوی نماینده طلاب میاندوآب و شاهین دژ در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی گفت: نمایندگان طلاب و فضلای  این استان در اواخر سال 1393 در راستای وظیفه الهی خویش برای آماده سازی مقدمات حضور طلاب در استان و پاسخگوی به نیازهای معرفتی دیار خویش، با حضور در استان با شخصیت های استانی دیدار و گفت و گوهای متعددی داشتند.

وی راه اندازی صندوق قرض الحسنه استان را یکی دیگر از فعالیت های هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی عنوان کرد و ابراز داشت: راه اندازی مجمع نخبگان استان آذربایجان غربی برای حمایت معنوی از طلاب از دیگر برنامه‌های آتی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ضرورت تأسیس مجتمع طلاب استان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: لازم است تا به منظور هم اندیشی هرچه بیشتر و هدفمند نمودن فعالیت های طلاب و فضلا برای پاسخگوی به نیازهای معرفتی و معضلات و مشکلات این استان بهره گیری شود.

وی با تاکید بر این که نمایندگان طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی، جزء نخستین کسانی بودند که در سالیان گذشته تلاش داشتند تا مجمعی برای فعالیت های علمی، فرهنگی و تبلیغی راه اندازی نمایند، اظهار داشت: امیدواریم به این مهم با تلاش ها و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و به منظور پیشبرد اهداف کلان استانی جامه عمل پوشانده شود.

نماینده طلاب میاندوآب و شاهین دژ در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم راه اندازی نشریه تخصصی برای انعکاس آثار و مقالات طلاب استان را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد و ابراز داشت: تلاش داریم نشریه تخصصی به منظور نشر مقالات علمی و تخصصی اندیشمندان حوزوی استان راه اندازی شود، تا ضمن حمایت از آثار علمی طلاب، در مسیر ارائه راه کارهای مؤثرتر برای پاسخگویی به دغدغه های فرهنگی و معرفتی استان آذربایجان غربی مطالب ارزشمندتری جمع آوری گردد.

حجت الاسلام موسوی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر اهتمام هرچه بیشتر طلاب بر حضور در استان، اظهار داشت: باید مقدمات حمایت های جدی از حضور طلاب و اندیشمندان نخبه علوم دینی در استان فراهم گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha