پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 350064
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
ایوب رنجبر ماکو

حوزه/ امام جمعه ماكو گفت: مقام معظم رهبري مسئله هجوم فرهنگي را به سه شكل تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي، مورد تاكيد قرار دادند، لذا مطرح كردن اين مسئله به صورت جدي و تدوين مهندسي فرهنگي ضروري است.

حجت‌الاسلام ايوب رنجبر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اروميه، ضمن تاكيد بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگي، اظهار داشت: راه مقابله با يك حمله و جنگ، باور آن هجوم و اقدام نسبت به آن است، ما هنوز تهاجم فرهنگي را باور نكرده و هشدار مقام معظم رهبري را جدي نگرفتهايم، چون اگر هشدار را جدي مي‌گرفتيم، دشمن تا اين حد توفيق به دست نميآورد.

وي افزود: مسئولين، مردم، آحاد جامعه و همه بايد قبول كنند كه ما مورد هجمه قرار گرفتهايم، آن هم نه از نوع هجمه نظامي بلكه از نوع هجمه فكري، اعتقادي، اخلاقي و خانوادگي، از تاريخي كه حمله را باور كرديم در برابر تاكتيكهاي دشمنان صفآرايي مي‌كنيم.

 امام جمعه ماكو ، ترويج شبهات و شهوات را دو عرصه مهم تاخت و تاز دشمنان شيطان صفت عنوان کرد و افزود: دشمن در دو عرصه تلاش مي‌كند تا بر روي جوانان تاثير بگذارد، تلاش براي ايجاد شبهه در مسايل اعتقادي، سياسي، امنيتي، اجتماعي و فرهنگي و داشتن برنامههاي جدي براي ترويج شهوات در بين كودك و جوان و پير از جمله عرصههاي تاخت و تاز دشمن است.

وي، رسوخ بي‌اعتقادي و بيبندباري در جامعه را به مانند موريانهاي دانست كه تنه درخت را از درون كرم زده و پوسيده مي‌كند، ادامه داد: برنامه اصلي دشمنان اسلام، متلاشي كردن نهال انقلاب از داخل خود است و ضرورت دارد كه مسئولين امر، دست اندركاران، رسانهها، علما، نخبهها، گروههاي مرجع جامعه، دانشگاهها، آموزش و پرورش و نهادهاي فرهنگي به اين مسئله به صورت جدي توجه كنند.

حجتالاسلام رنجبري تاكيد كرد: مقام معظم رهبري مسئله هجوم فرهنگي را به سه شكل تهاجم فرهنگي، شبيه خون فرهنگي و ناتوي فرهنگي، مورد تاكيد قرار دادند، لذا مطرح كردن اين مسئله به صورت جدي و تدوين مهندسي فرهنگي خود بر اساس آن ضروري است.

امام جمعه ماكو پرهيز از شعار زدگي و پرداختن به كارهاي اساسي در عرصه ترويج فرهنگ اسلامي و مقابله با تهاجمات فرهنگي را مورد تاكيد قرار داد و تصریح کرد: دين مردم شوخي نيست، بايد در اين مورد هزينه كرده و به اين مسئله اهميت داده و برنامهريزي جدي در اين زمينه داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha