جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آل سعود

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران، گفت: جنگ افروزی های آل سعود در منطقه، به جهت بقاء و حفظ موجودیت اسرائیل صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود، اظهار داشت: بر اساس آنچه در منطقه اتفاق افتاده و ما شاهد آن هستیم و تاریخ هم بیانگر این حقیقت می باشد، وهابیت هیچ وقت با شیعه ارتباط خوبی نداشته است و ما معتقدیم برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی  چنین فرقه ای را ایجاد کرده اند تا اختلافات بین شیعه و سنی را تشدید کنند. اما این هدف شوم آن ها با تیزهوشی و درایت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در طول سالیان متوالی محکوم به شکست شد و شیعه و سنی در کشور ایران همواره کنار هم بودند و با هم در سطح جامعه همکاری و تعامل داشتند و حتی در جبهه های جنگ علیه رژیم بعثی و در دوران دفاع مقدس پشت یکدیگر را خالی نکردند و به مبارزه با رژیم متجاوز برخواستند.

وی افزود: هم اکنون وهابیتی که در رأس حکومت عربستان مستقر است، نه تنها حامی اهل سنت نیست بلکه به آنها آسیب هم زده است، چرا که بواسطه ی اختلاف افکنی های آل سعود، اختلافات بین امت مسلمان افزایش یافته و ناامنی منطقه را فرا گرفته است و متاسفانه اتحاد بین برادران سنی و شیعه دچار خدشه شده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اقدامات آل سعود در منطقه و پیروی از جنایات آمریکا در راستای تضعیف امت اسلامی است و آنان با اعلام خبر اعدام احتمالی شیخ نمر در صدد تحریک پیروان اهل بیت(علیهم السلام) و برادران اهل سنت هستند تا آتش فتنه مذهبی را در عربستان و سایر کشورها برافروخته کنند و این تحریک ها و ماجراجویی ها قطعاً به نفع امت اسلام نخواهد بود  لذا معتقدیم این اقدامات آل سعود، یک حرکت تحریک کننده ای است که به نفع مخالفین اسلام است و علاوه بر ظلم به ملت های مظلوم مسلمان، نابودی حکومت سعودی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ما وقتی اقدامات و مواضع خصمانه آل سعود را بررسی و ریشه یابی می کنیم، می بینیم آنان دقیقاً در راستای اهداف صهیونیست ها حرکت می کنند و شواهد نیز نشان می دهد صهیونیست ها پشتیبان اصلی خاندان آل سعود در جنایت آفرینی هستند و همین حمایت رژیم صهیونیستی دلیلی است بر اینکه اقدامات و جنگ افروزی های آل سعود در منطقه، به جهت بقاء و حفظ موجودیت اسرائیل صورت می گیرد. و می خواهند با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم مسلمان منطقه، آنان را از واکنش علیه این جنایات منع کنند تا هیچ حرکت اعتراضی صورت نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه سران مستبد آل سعود می خواهند با سوء استفاده از عنوان خادم الحرمین، جنایات خود را توجیه کنند و با تقدس بخشیدن به خود و انتخاب لقب امام برای پادشاهان سعودی، کارهای زشت شان را با تعویض اسم ها و عناوین مقدس بپوشانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha