جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر خودسازی افراد، گفت: آنچه در نیای امروز حائز اهمیت است، بصیرت افزایی است چرا که بی بصیرتی مقدمه ای برای سقوط انسان است.

آیت الله حائری شیرازی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، در فارس با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ، بهترین فرصت برای خود سازی است، اظهارداشت: یاد خدای سبحان و نعمت های بی کران او، انسان را از خواب غفلت خارج کرده  او را متوجه عظمت حقیقت هستی و رحمت های الهی  کرده و راه تربیت را همواره می کند؛ لذا باید همواره به یاد خدا بود و ماه رمضان هم بهترین فرصت برای این امر است .

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: این یادآوری، عقل و فطرت را بر می انگیزد تا انسان در برابر عظمت و رحمت خدای بی همتا سر تعظیم فرود آورد و تنها در برابر ذات اقدس خدا تسلیم شود که تربیت با همین امر مطمئنا سامان می یابد.

وی با تاکید براینکه  به یاد آوردن خدا، روشی موثر و مفید در برابر آتش دوزخ است،است، گفت:  امروزه به وسیله یاد خدا می توان وسوسه های گمراه کننده را از بین برد و چشم دل خود را از پستی های دنیا فرو بست و به کمالات حقیقی باز کرد. آنچه مایه نجات انسانها و آرامش قلب ها است، وارستگی و گسستگی از دنیا و تعلقات آن می باشد.

به گفته آیت الله حائری شیرازی، هیچ قلبی از این حکم مستثنا نیست، مگر اینکه کار قلب در نتیجه ی از دست دادن بصیرت و پشت کردن به حقیقت به جایی رسیده باشد که دیگر نتوان آن را قلب نامید.

این استاد حوزه معتقد است: آنچه  در نیای امروز حائز اهمیت می باشد، بصیرت افزایی است چرا که بی بصیرتی مقدمه ای برای سقوط انسان است.

وی افزود: همه همت انسان در زندگی اش رسیدن به سعادت ، نعمت و گریختن از شقاوت است و تنها کسی که همه ی کارها به دست او می باشد خداوند است. پس یاد کردن خداوند برای هر کس که اسیر دست حوادث است و پیوسته در جستجوی رکنی محکم است که سعادت او را تضمین کند و او را از تحیر و سرگشتگی برهاند، مایه آرامش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha