یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رحیمی صادق

حوزه/ ساختار مسجد باید به گونه ای تنظیم شود که زمینه برای حضور حداکثری قشر جوان و نوجوان ، در نماز های جماعت مساجد و آئین های فرهنگی و مذهبی مساجد فراهم شود .

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از فارس، ، حجت الاسلام والمسلمین  محمد هادی رحیمی صادق، در جریان بازدید سر زده از مساجد روستای شرق شهرستان شیراز در اجتماع مردم روستای ماه فیروزان اظهار داشت : مسجد در اسلام، خانه خدا، محل اجتماع مسلمانان، پایگاه ولایت و منبع فیوضات معنوی و برکات گوناگون برای نمازگزاران و جامعه اسلامی است.

وی، با اشاره به اینکه اداره این مکان مقدس عمدتا مردمی و با ساختاری مشخص است اضافه کرد : ساختار مسجد ازچند ضلع تشکیل می شود ؛ دراین میان، مسئولین و افراد تأثیرگزار در امر نماز و مسجد نیز به نوعی در ساختارمدیریتی این مرکز دینی قرار دارند.

 مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطر نشان کرد: پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی- هنری و مشابه این مراکز، درساختار مدیریتی بسیاری از مساجد نقش ایفا می کنند.

وی اظهار داشت : مسجد محوری در پرورش نسل نو از مسلمات تربیت اسلامی به شمار می آید و اهتمام مسئولین حکومت به احیای کارکردهای مساجد و توجه به امر توسعه این مراکز انسان ساز از رسالت های حاکمان یک کشور اسلامی است.

 این استاد حوزه، افزود : اگر این رسالت به خوبی محقق شود، شاهد اشتیاق قشر جوان و نوجوان برای حضور فعال در مساجد خواهیم بود.

 عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت : مسئولین تبلیغی، نویسنده ها، ناشرین، مطبوعات و تمام رسانه ها باید به ارزش دهی به معنویات، مخصوصا امر نماز و جای گاه مسجد توجه کنند و امور معنوی را با شیوه های روزآمد هماهنگ و با اندیشه های نو امروزی تبلیغ نمایندو اگر ادبیات این اقدامات مورد پسند جوانان و مطابق سلیقه آنان باشد قطعا از اثر بخشی بالایی برخوردار خواهد شد.

 این استاد حوزه گفت : روابط و احترام میان امام جماعت و جوانان، نباید در چارچوبی خشک و رسمی باقی بماند و باید به روابط عاطفی بیانجامد و امام جماعت به عنوان یکی از دوستان جوانان به شمار رود.

مدیر حوزه فارس، افزود : امام جماعت پیش از این که درباره جلب جوانان به مسجد و برقراری ارتباط با جوانان اقدام کند باید به طور کامل از نیازها و روحیات، ارزش ها، خواسته ها، سلیقه ها، توان مندی ها و آسیب هایی که جوان را تهدید می کند و راه های رویارویی با آنها آگاه باشد در این صورت می تواند فعالیت ها و برخوردهای خود را با جوانان به شکلی تنظیم کند که علاوه بر رفع نیازهایشان، آنان را به مسجد مشتاق کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha