شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روحانیت

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه اباصالح(عج) زرقان گفت: تبلیغ صحیح دین، ارشاد و هدایت کامل مردم و رفع مشکلات آنان، همچنین انتشار فرهنگ تشییع، گسترش اسلام از وظایف روحانیون و طلاب است.

حجت الاسلام غلامحسین موحدی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس گفت: هدف اصلی روحانیت، مثل انبیاء و اوصیا، هدایت جامعه اسلامی و مردم است. این هدایت تنها به تبلیغ و ارشاد خلاصه نمی شود، طلاب و روحانیون علاوه بر این کارها باید به مشکلات افراد جامعه بپردازند و همچنین فرهنگ تشییع را در جامعه نشر دهند.

مسئول مدرسه علمیه اباصالح(عج) شهرستان زرقان، اضافه کرد: یکی از فعالیت های مهم حوزه ها، روحانیون و طلاب امروزه تبلیغ و ارشاد و مقابله با دشمنان است. باید به اختلافات آنان رسیدگی نمایند و در نهایت آنها را به سوی سعادت ابدی راهنمایی کنند.

 وی با بیان این مطلب که دشمن درصدد ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت است، خاطر نشان کرد: همانطور که نقش حکومت های استکباری در نشر شرک، کفر و نفاق در دنیا بر کسی پوشیده نیست و همانطور که شرک و کفر و فساد و تباهی از طریق حکومت ها ترویج می شود، نشر فرهنگ اهل بیت و اسلام و تشیع در مرحله اول باید از طریق حکومت اسلامی باشد. پس لازم است امروز روحانیت و طلاب در کنار تبلیغ و ارشاد فردی و سایر فعالیت های علمی و فرهنگی به فکر راهنمایی و هدایت در سطح بالاتری باشند و زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) فراهم نمایند.

حجت الاسلام موحدی، در پایان گفت: همانطور که مردم در امورات شرعی و اجتماعی خود به طلاب و روحانیون مراجعه می کنند، همان اندازه نیز طلاب و روحانیون در برابر مردم مسئول هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha