پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام محمد فیاضی

حوزه/ از یک دبیرستان ۲۶۰ نفره در یزد حدود ۶۰ دانش آموز برای ثبت نام در حوزه اقدام کرده بودند و بعد از بررسی ها، متوجه شدیم این اقدام دانش آموزان و شوق آن ها برای تحصیل در حوزه به دلیل تاثیرگذاری امام جماعت مدرسه بوده است.

 به گزارش خبرنگار «حوزه»، از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، صبح امروز به همراه حجت الاسلام محمد فیاضی، معاون آموزش حوزه استان از مدرسه امام صادق(ع) مهریز بازدید کردند.

 * رشد 10 درصدی جذب طلاب از سال 90 تاکنون

حجت الاسلام فیاضی در این بازدید، در جمع طلاب مهریزی با اشاره به فرآیند جذب طلاب جدید الورود، گفت: از سال تحصیلی 91- 90 تاکنون حوزه علمیه استان یزد در فرآیند جذب طلاب، رشد 10 درصدی داشته و امسال نیز با توجه به این که 240 نفر توانسته اند به دوره میثاق طلبگی و در ادامه دوره آموزشی اختبار و تثبیت راه یابند، پیش بینی می شود در نهایت 170 الی 180 نفر موفق به ورود به حوزه علمیه استان یزد شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که رفتار و برخورد و حرکات طلبه ها در جامعه اگر خوب باشد، نه تنها گرایش مردم به اسلام بیشتر می شود، بلکه تبلیغی برای جذب طلاب جدید به حوزه محسوب می شود، ابراز داشت: یکی از دلایل رشد 10 درصدی جذب طلاب جدیدالورود از سال90 تاکنون تاثیرات مثبت و اثر گذار طلاب و مبلغین دینی در سطح جامعه و به خصوص مدارس بوده است.

* اقدام اثرگذار یک امام جماعت

وی اضافه کرد: از یک دبیرستان 260 نفره در یزد حدود 60 دانش آموز برای ثبت نام در حوزه اقدام کرده بودند و بعد از بررسی ها، متوجه شدیم این اقدام دانش آموزان و شوق آن ها برای تحصیل در حوزه به دلیل تاثیرگذاری امام جماعت مدرسه بوده است.

حجت الاسلام فیاضی به مسائل آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: قوانینی که در حوزه آموزش در حال اجرای آن هستیم همان آیین نامه ها و بخش نامه هایی است که از قم برای ما ارسال می شود.

 *هدف کسب نمره نباشد

معاون آموزش حوزه علمیه یزد در پایان خطاب به طلاب، تصریح کرد: اگر طلاب برای نمره به حوزه می آیند، بهتر است اصلا در حوزه حضور نیابند، زیرا کسانی باید در حوزه بمانند که هدف اصلی آن ها فراگیری علوم و معارف اهل بیت(ع) باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha