جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام سید کاظم مدرسی یزد

با توجه به تلاش های تیم هسته ای ایران و تشکری که رهبری از تیم هسته ای کردند، لذا ملت هم وظیفه دارند پیرو این اقدام از مذاکره کنندگان عرصه دیپلماسی قدرانی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی، در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در یزد،  با اشاره به توافق هسته ای انجام شده میان ایران و 5 + 1  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجاهدانه، مجدانه و صبر تیم هسته ای در عرصه بین المللی گفت: این کار ب مقاومت، شجاعت، توکل و توسل تیم هسته ای همراه بود.

*قضاوت کامل درباره توافق هسته ای، زود است

وی اظهار داشت: با توجه به روایات متعددی که از متن توافق هسته ای در حال حاضر وجود ندارد تا زمانیکه فکت شیت ایرانی منتشر و مورد تجزیه و تحلیل قرار نگیرد نمی توان  به صورت کامل در این زمینه اظهار نظر کرد که امیدواریم دولت هرچه زودتر این فکت شیت را منتشر کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: اما قطع نظر از این صحبت ها با توجه به تلاش های تیم هسته ای ایران همچنان که رهبری شب گذشته از تیم هسته ای تشکر کردند ملت هم وظیفه دارند پیرو این اقدام مقام معظم رهبری اقدام به تشکر از مذاکره کنندگان عرصه دیپلماسی کنند.

*امیدواریم توجه به خطوط قرمز در این توافق محقق شده باشد

نائب الرئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: آنچه که ما از تیم هسته ای انتظار داشتیم و امیدواریم در این توافق محقق شده باشد، این است که تیم هسته ای ایران خطوط قرمز را رعایت کرده باشد  و تحریم ها به یک باره برداشته شود نه اینکه تعلیق شود و علاوه بر این برداشته شدن تحریم ها منوط به سال های متمادی نشده باشد و ما حق تحقیق و توسعه همچنان برایمان محفوظ باشد ؛ از طرفی پرونده ایران در شورای امنیت بسته شده باشد و اگر محدودیتی در زمینه غنی سازی پذیرفته ایم این محدودیت ها کوتاه باشد و علاوه بر این موارد مراکز نظامی ما از بازرسی ها در امان باشد.

*عوامل باز شدن قفل مذاکرات

وی در خصوص عوامل موفقیت تیم هسته ای گفت: اگر تیم هسته ای در این مذاکرات توانست در برابر زورگویی های غرب ایستادگی کند اینها نتیجه مقاومت ملت ایران و یک پارچگی ها آن ها در قبال مسائل هسته ای، دستاوردهای هسته ای ایران که در دولت قبل حاصل شد، مقاومت هایی که از سوی تیم هسته ای قبلی انجام شد، پیشرفت های نظامی، پیشگامی و مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری به عنوان یک اصل اساسی، امور معنوی و دعاهای مردم  و همچنین شهدایی که طی این سال ها تقدیم این نظام کرده ایم به خصوص شهدای هسته ای است.

نقش بی بدیل رهبری در مذاکرات

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خصوص نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در پیشبرد این مذاکرات خاطرنشان کرد: نقش رهبری در این مذاکرات بسیار پر رنگ و به گونه ای بود که ایشان با ایفای نقش مقتدرانه و مواضع پرصلابت و شجاعت بی بدیل و راهنمایی های خود که برگرفته از سیاست کلی نظام و اصول راهبری امام خمینی(ره)بود باعث شدند تا تیم هسته ای با تکیه براین مواضع، از حقوق ملت ایران دفاع کنند و مذاکرات را به نتیجه برسانند.

وی در پایان نقش نشستن در مقابل 6 ابرقدرت جهانی و مقاومت کردن در برابر آن ها را نوعی صحنه جهادی دانست و تصریح کرد: این کار با ارزش بود و ملت ایران هم طی این سال ها با مقاومت که نتیجه حضور در صحنه 8 سال دفاع مقدس، راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن و انتخابات و... بود هم عزت را برای خود به ارمغان آورند و هم در دل دشمن ایجاد رعب وحشت کردند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حبیب علیزاده IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    چرا بجای اینکه حضرت آقا از موضوع مذاکرات اطلاع داشتند را به اینکه نظارت داشتند تبدیل کرده اند. خطوط قرمز ایشان در هیچ کجای توافق رعایت نشده است.