دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آیت‌الله محسن فقیهی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: اگر همه عالمان به درستی به کلام نورانی امام صادق (ع)توجه کنند خواهند فهمید که آن امام همام به دنبال بر قرار کردن وحدت و آرامش بین مسلمانان بوده و از این لحاظ محور وحدت نیز قرار گرفته اند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،، ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفرصادق(ع) به ابعاد شخصیتی علمی و اخلاقی آن امام همام پرداخت و گفت: پیشوای ششم شیعیان توانستند خدمات بسیار زیادی به اسلام کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در عظمت شخصیت علمی و اخلاقی امام صادق(ع) همین قدر بس که همیشه مورد احترام همه مردم و حتی مخالفین و دشمنان بوده و معاندین ازمحضر آن امام رئوف در مباحث علمی بهره های فراوان می بردند.

وی ادامه داد: به طور کلی امام صادق(ع) بهترین شخصیتی بودند­که می­توانند بعد از پیامبر(ص) و حضرت علی(ع)، محور وحدت و مباحث علمی در جهان اسلام قرار بگیرند و دلیل­آن تربیت شاگردان متعدد در زمینه های مختلف برای مناظره های علمی  است و دلیل دیگر آن اعتراف های بود که خود گروه های مخالف نقل کرده اند.

آیت الله فقیهی اظهار داشت: حتی عالم الازهر بر این عقیده اعتراف می­کند که ما پشت سر علمای شیعه نماز می خوانیم و این همان محور شخصیتی امام صادق(ع) است که موافق و معاند بر­آن اعتقاد داشته و به آن اعتراف می­کنند.

 عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: اگر همه عالمان به درستی به کلام نورانی امام صادق (ع)توجه کنند  خواهند فهمید­که آن امام همام همیشه به دنبال بر قرار کردن وحدت و آرامش بین مسلمانان بوده و از این لحاظ محور وحدت نیز قرار گرفته اند.

آیت الله فقیهی گفت: امروز مسئله تکفیری و گروه های تروریستی مانند داعش بر هم زننده وحدت هستند و این گروه های منحرف اگر لحظه­ای در کلام نورانی امامان معصوم(ع) و به خصوص امام صادق(ع) دقت می کرده اند متوجه می شدند برای خلافت کردن نیاز به کشتن و سر بریدن نیست.

 وی افزود: اگر آنها واقعا مسلمانان هستند این حرکات و خشونت  آنها ضد اسلام و ضد وحدت است. بنابراین وظیفه مسلمانان اتحاد و یکپارچگی در مقابل این گروه های منحرف و ضد بشریت است.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha