دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به تاسی از سیره نورانی امام باقر(ع) در انجام مجاهدت علمی و فرهنگی کاملاً استوار و ثابت قدم است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: سیره عملی حضرت در کیفیت زمانی و مکانی که ایشان قرار داشتند به نحوی بود که تبلیغ اسلام و احکام نورانی آن برای حضرت به خوبی فراهم شد و ایشان از این موقعیت و بستر مهیاشده استفاده شایانی کردند.

وی افزود: به همین خاطر است که امروزه روایاتی که از امام باقر (ع) به دست ما رسیده بسیار زیاد است و در بین ائمه اطهار(ع) روایات امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بیشتر از بقیه است که دراین دوران به وسیله حضرت ، حقایق اسلام در ابعاد عبادی، سیاسی و اجتماعی کاملاً بیان شد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم همچنین گفت: ما نیز باید به تاسی از حضرت باقر(ع) از هر فرصتی که نصیبمان می شود بهترین استفاده را در جهت نشر دین خدا و تبیین و ترویج معارف حقه اهل بیت(ع) بکنیم.

 وی افزود: به خصوص وظیفه حوزه و روحانیت است که به عنوان شاگردان مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) این حرکت علمی را انجام داده و در این راستا بیش از پیش مجاهدت علمی و فرهنگی داشته باشند.

آیت الله فقیهی ادامه داد: همه باید توجه داشته باشیم که حوزه علمیه فوق احزاب و جریانات سیاسی است چرا که همه تلاش می‌کند که حقایق را بیان کند حالا می خواهد گروهی خوششان بیاید یا نیاید و آن چه مهم است این که احکام و حقایق اسلام بیان شود.

وی افزود: در واقع حوزه های علمیه و نهاد روحانیت، به عنوان شاگرد امام باقر(ع) و سرباز امام زمان(عج) به رسالت خود عمل می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز مردم از روحانیتی که خودش اهل عمل و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه احکام دین است الگوگیری می کنند چرا که می دانند روحانیت اصیل به دنبال انجام وظیفه دینی و شرعی و احیای سنت پیامبر اکرم(ص) و فرهنگ ناب ائمه اطهار(ع) است.

وی همچنین گفت: بی شک در این برهه حساس کنونی مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید گسترش پیدا کند تا اسلام ناب محمدی(ص) در سطح جامعه فراگیر شود و اساساً هدف انبیا و اولیا نیز همین بوده است که جامعه اسلامی تحقق عینی پیدا کند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha