دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امر به معروف

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب به عنوان ضابط قضائی حامیان امر و ناهیان در قم آموزش دیده اند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام علی سلیم زاده، امروز در نشست خبری به ارائه گزارشی از روند تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور و قم پرداخت.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب انتظار می رفت قانون  امر به معروف و نهی از منکر زودتر در مجلس  تصویب  شود گفت: با پی گیری دلسوزان نظام و انقلاب این قانون پی گیری شد و بالاخره به عنوان طرح حمایت از آمران و ناهیان در تیر ماه سال 93 ازسوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول و کلیات آن در 16 مهر همان سال در صحن بهارستان به تصویب رسید.

وی افزود: پس از تصویب کلیات این طرح، بررسی جزئیات آن در صحن مجلس کلید خورد و سپس ایرادات شورای نگهبان به این طرح از سوی وکلای ملت رفع شد و در نهایت شورای نگهبان در 2 اربیهشت ماه سال جاری این طرح مهم را تأیید کرد و مجلس آن را برای اجرا به دولت ابلاغ نمود.

حجت الاسلام  سلیم زاده گفت:  قبل از تصویب طرح، مقام معظم رهبری در سال 73 پی گیری های زیادی برای آن کرده بودند و پشتیبان اصلی این امر  نیز ایشان بوده که بالاخره در همان سال ستاد امر به معروف با همه مشکلاتش تشکیل و مقدمات¬ کار برای اجرای آن به عنوان پیش نویس لایحه برای ورود به مجلس فراهم شد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  افزود: این قانون با پی¬گیریه ای زیاد در نهایت به عنوان طرح حمایتی از آمران و ناهیان ارائه و وارد صحن بهارستان شد و کمیسیون مجلس برای بازنگری مجدد شد و با بازنگری از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

حجت الاسلام  سلیم زاده با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکردر قم سال ۸۶ تشکیل شده است  گفت: با تصویب این طرح تا¬کنون توانستیم بیش از 200 نفر از طلاب و غیر طلاب را به عنوان ضابط قضائی حامیان امر و ناهیان در قم با همکاری تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) و قوه قضائیه تریبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه  بعد از تشکیل ستاد در قم فعالیت های خوبی برای تربیت ضابطان قضائی صورت گرفته، ابراز داشت: این ستاد در حال حاضر به دنبال تشکیل دادگاه ویژه در خصوص حمایت از  آمران و ناهیان است که در آینده نزدیک این موضوع هم اجرا خواهد شد.

 وی افزود: طرح طلایه داران هم یکی دیگر از فعالیت این ستاد است که تا کنون 1000 نفر از مردم  در این خصوص تربیت شده اند، ولی فعالیت آنها مانند ضابطان نخواهد بود.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha