شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: در تمام رسانه های جمهوری اسلامی فضای ایثار، جهاد و شهادت به مخاطبان و جوامع دیگر انتقال داده شود.

به گزارش  خبرگزاری  «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی کارشناس در پنجمین شب مراسم یادواره «مشق عشق» که با حضور مسئولان استانی در بوستان شهدای آذر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بهترین حاجت خداوند در حق بندگان شهادت است.

وی با بیان اینکه امروز ملت ما مسئول انتقال اخبار رزمندگان و دفاع مقدس به نسل های جوان انقلاب است، ابراز کرد: امروزه یادواره شهدا انتقال دهنده فعال مفاهیم دفاع مقدس، است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه رسانه ها باید بیشتر بر انتقال اخبار ایثار و شهادت اهتمام داشته باشند، افزود: بعد از شهید آوینی کسی نیست که در قالب روایت فتح و با هنری خاص دفاع مقدس را رسانه ای کند.

وی بهترین نمونه تجلیل از خانواده شهدا و یادبود شهدا برگزاری مراسم یادواره شهدا دانست و ادامه داد: باید در تمام رسانه های جمهوری اسلامی فضای ایثار و جهاد و شهادت به مخاطبان و جوامع دیگر انتقال داده شود.

این کارشناس مسائل مذهبی شهید چمران را الگوی جهاد، ایمان، اخلاص و علم خواند و بیان نمود: امروز بالاترین جهاد جوانان جهاد علمی است و هر قدمی برای عزت علمی برداریم باعث استقلال و عزت ایران اسلامی خواهد شد.

مهدی چمران نیز در این مراسم ابراز کرد: امروز که در مقابل هجمه های دشمن قرار داریم، پایداری و مقاومت در همه زمینه های مختلف اولین وظیفه ما است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1348 لبنان فضایی داشت که کمتر به شیعیان اهمیت می دادند و آن ها در فقر کامل بودند، امام موسی صدر در چنین فضایی فعالیت های خود را آغاز کرد و ساخت بیمارستان و مدرسه برای ایتام و کارگاه های اشتغال زایی برای دختران جوان ایجاد کرد، تا با دکتر چمران برخورد کرد.

وی با بیان اینکه آرزوی دکتر چمران شهادت در مبارزه با اسرائیل برای رهایی قدس شریف بود، خاطرنشان کرد: دکتر چمران تصمیم بزرگی گرفت و زندگی خود در آمریکا را رها کرد و در مصر آموزش های نظامی دید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دکتر چمران ضمن تحقیقاتی که انجام می داد به فعالیت های مذهبی و سیاسی به شدت می پرداخت، بعد از مصر به لبنان سفر کرد و مقاومت اسلامی را در لبنان با آموزش عقیدتی ونظامی پایه ریزی کرد و شیعیان را مسلح نمود و با کمترین امکانات مبارزه کرد تا مرز لبنان تبدیل به مرز مقاومت علیه اسرائیل شد، که دیگر کسی جرأت حمله به این مرز ها را ندارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مقاومت به پیروزی رسید، افزود: سلاح ما الله اکبر و شهادت بود و با رهبری امام ایستادیم و پیروز شدیم و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

چمران ابراز کرد: دفاع مقدس چیزی جز مقاومت نبود، دفاع از کیان انقلاب و مقابله با 35 کشور که شامل شرق و غرب بودند و صدام با کمک این ها 8 سال با ما جنگید.

وی با اشاره به اینکه همه سیستم تبلیغاتی و نظامی استکبار همراه با پول های کشور های عربی برای کمک به صدام بود، تصریح کرد: امروز که ما با چند کشور بزرگ مذاکره می کنیم به پشتوانه دفاع مقدس، شهداء، رهبری و ملت است .

رئیس شورای اسلامی شهر تهران مقاومت را رمز پیروزی دانست و بیان کرد: اگر مسلمین راه مقاومت را ادامه دهند مشکلات یمن، سوریه، عراق و عربستان حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: شهدای منا به خاطر غرور، خود خواهی و تعصب جاهلیت حکام سعودی به شهادت رسیدند و این ها بر عربستان حکومت می کنند و بخاطر عبور شاهزاده سعودی این فاجعه به وجود آمده است حج بخاطر این است که شاه و گدایی از بین برود و همه کنار هم باشند.

گفتنی است در پایان مراسم از مهندس چمران و خانواده 8 شهید دفاع مقدس با اهدای تندیس یادواره و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است از حاشیه های این مراسم می توان به مدیحه سرایی عباس حیدرزاده، برگزاری نمایشگاه تصاویر مربوط به دفاع مقدس و عملیات راپل همراه با نورافشانی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha