دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام موسی ابراهیمی

حوزه/ مباهله سند افتخار شیعه است، زیرا فضیلت و درجه اعتبار همراهان پیامبر (ص) که همان اهل کساء یا اهل بیت(ع) هستند در این ماجرا به خوبی به نمایش گذاشته شده و کمتر کسی آن را انکار کرده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید موسی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در رابطه با مباهله اظهار داشت: 24 ذی‌الحجۀ به مباهله معروف است، زیرا در این روز رسول گرامی اسلام (ص) با نصرانی های نجران مباهله کرد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین تأکید کرد: مسئله مباهله در طول تاریخ موجب عزت و افتخار شیعه بوده، زیرا فضیلت و درجه اعتبار همراهان پیامبر (ص) که همان اهل کساء یا اهل بیت(ع) هستند در این ماجرا به خوبی به نمایش گذاشته شده و کمتر کسی آن را انکار کرده است.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به همراه خود حضرت زهرا (س)، امیرالمومنین(ع) و امام حسن (ع) و حسین (ع) را آورده بود و اگر بنا بود که ذره‌ای در حقانیت این جمع 5 نفره تردیدی باشد هرگز عزیزان خود را نمی‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی خاطرنشان کرد: مباهله روشنگر این است که حضرت عیسی (ع) پیامبر خداست نه فرزند خدا و کسانی که حاضر نشدند با پیامبر اسلام (ص) مباهله کنند، یقین کردند که ایشان فرستاده خدا است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: روحانیون، طلاب، اساتید و پژوهشگران باید این مسئله را برای آحاد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha