دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلامی محققی - خبرگزاری رسا

حجت الاسلام محققی گفت: شبکه های تفرقه افکن با سوء استفاده از احساسات دینی مردم، مخاطب را به سمت خود جذب کرده و خودشان را نماینده اسلام معرفی می کنند و بدنبال القای سکولاریسم در مخاطبان خود هستند.

حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه مطبوعات گفت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در دوران پسابرجام، نفوذ فرهنگی بود و رسانه های دینی در این زمینه می توانند هم افزایی داشته باشند.

القای سبک زندگی غربی با راه اندازی برخی فروشگاه های زنجیره ای

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی مردم گفت: برخی فروشگاه های زنجیره ای با همین هدف، فعال شده اند و تبدیل شدنِ سبک زندگی غربی به عنوان یک ارزش از اهداف پشت پرده این فروشگاه هاست.

مدیر عامل خبرگزاری رسا به شبکه های ماهواره ای به عنوان یکی دیگر از ابزار نفوذ فرهنگی اشاره و تصریح کرد: برخی شبکه ها، ابتذال اخلاقی و رفتاری در مخاطبان را به عنوان هدف خود قرار داده اند اما به نظر می رسد که محدوده تاثیرگذاری این شبکه ها، نهایتا در حوزه احساس و رفتار است اما شبکه های تفرقه افکن، باورهای مخاطب را نشانه رفته اند که خطرناک تر است.

وی خاستگاه شبکه های تفرقه افکن را اسلام آمریکایی و تشیع لندنی دانست و ابراز داشت: این شبکه ها با سوء استفاده از احساسات دینی مردم، مخاطب را به سمت خود جذب کرده و خودشان را نماینده اسلام معرفی می کنند و نحوه برنامه ریزی در این شبکه ها به گونه ای است که به تدریج، سکولاریسم را به مخاطبِ خود القا می کند.

ترویج سکولاریسم در شبکه های تفرقه افکن

حجت الاسلام محققی با طرح این سوال که تغییر احساس و رفتار مهمتر است یا تغییر ایدئولوژی و باورها؟ گفت: بی تردید، حوزه باورها، مهمتر است و شبکه های تفرقه افکن با سرمایه گذاری بر روی مخاطبِ متدین، نوعی سکولاریسم را ترویج و در نتیجه، مخاطبان خود را نسبت به مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت می کند.

وی با اشاره به تحولات مهم بین المللی در جهان اسلام از جمله رویدادهای فلسطین، یمن و تحرکات داعش در منطقه گفت: طبق آموزه های دینی، کسی که نسبت به سایر مسلمانان دغدغه نداشته باشد، مسلمان نیست و به خصوص در این شرایط، لازم است که امت اسلامی از هوشمندی لازم برخوردار باشند اما شبکه های تفرقه افکن، بی تفاوتی نسبت به این رویدادهای مهم را ترویج و یکنوع نفوذ فرهنگی را دنبال می کنند که لازم است رسانه های دینی که دغدغه نظام و انقلاب را دارند در این موضوعات، با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha