پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام اعرافی رئیس المصطفی

حوزه/ امام جمعه موقت قم، راهپیمایی میلیونی اربعین را «بین المللی بزرگ برای امت اسلام» دانست و گفت: در این راهپیمایی شاهد حضور اقوام، مذاهب و ملیت های گوناگون هستیم که پیامی بین المللی از یک اجتماع مذهبی به دنیا صادر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین را از بی نظیرترین حوادث الهی و انسانی تاریخ و جامعه دانست و اظهار داشت: براساس آخرین گزارش ها حضور زائران و دلدادگان به اهلبیت(ع) در این راهپمایی بزرگ و قدسی به بیش از 27 میلیون نفر خواهد رسید.

وی همچنین راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی را اجتماعی عظیم و حیرت انگیز عنوان کرد و افزود: این راهپیمایی نشان دهنده عظمت حادثه عاشورا و ماندگاری پیام سالار شهیدان است.

*کربلا جلوه گاه ماندگار عاشورا

رئیس جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه امروز کربلا جلوه گاه ماندگار حادثه عاشورا است، تصریح کرد: به رغم مظلومیت بی نظیر حضرت سیدالشهدا(ع)، این حادثه چنان عمقی داشت که بعد از قرن ها همچنان پرفروغ است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه امروز عاشورا مکتبی زنده، پرفروغ و الهام است، افزود: جمعیت میلیونی راهپیمایی اربعین نشان می دهد که عاشورا، قصه ای برای گذشته تاریخ نبوده است.

*تجلی عشق و معرفت به اهلبیت در اربعین حسینی     

وی با اشاره به اینکه عشق و معرفت به مکتب اهلبیت(ع) در راهیپمایی میلیونی اربعین متجلی است، گفت: حماسه عظیم اربعین تجلیگاه ایمان، عقلانیت، عشق و معرفت به مکتب اهلبیت(ع) است که الهام بخش بودن حادثه عاشورا را نمایان می کند.

*«اربعین» یک بین الملل بزرگ برای امت اسلام    

امام جمعه موقت قم، راهپمایی میلیونی اربعین را «بین المللی بزرگ برای امت اسلام» دانست و ابراز داشت: در این راهپیمایی شاهد حضور اقوام، مذاهب و ملیت های گوناگون هستیم که پیامی بین المللی از یک اجتماع مذهبی به دنیا صادر می کند.

*اقدامات تفرقه افکنان عربستان نقشه برآب خواهد شد  

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به حضور برادران اهل تسنن و مذاهب گوناگون در اربعین حسینی، گفت: این مسئله نشان می دهد حرکتی که امروز تحت لوای آل سعود و با پشتیبانی دشمنان اسلام برای تفرقه مذهبی دنبال می شود به فضل الهی به جایی نخواهد رسید و امت اسلام می توانند متحد و منسجم در کنار یکدیگر باشند.

وی با اشاره به پیام حضور میلیونی زائران اربعین به گروه های تکفیری، اظهار داشت: پیام قاطع این راهپیمایی عظیم به تفرقه افکنان و تکفیری ها این است که بیداری امت می تواند به مقابله با آنها برخیزد و نقشه های این تروریست ها را نقشه برآب کند.

این عضو جامعه مدرسین افزود: همچنین این راهپیمایی در پیامی به دشمنان اسلام تاکید می کند در صورت ضرورت، امت اسلام در کنار یکدیگر در مقابل آنها خواهند ایستاد.

*عظمت انسانی جهان اسلام در کربلا

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه کنگره عظیم اربعین یک پیام انسانی، عقلانی و فرادینی نیز دارد، خاطرنشان کرد: نظم بسیار خوب و تجلی اخلاق در ابعاد گوناگون مهر و محبت و دوستی در اربعین حسینی نشان دهنده عظمت انسانی جهان اسلام است که می تواند برای همه بشر الهام بخش باشد.

انتهای پیام/313/33

  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha