یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی

حوزه/ تابلوهایی که در برخی از مغازه ها به کار می برند و اصطلاحاتی که توسط بسیاری از افراد بکار برده می شود همه از آثار غرب زدگی است ...

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ما بر فرهنگ غرب غلبه داشته باشد گفت: رهبری فرمودند، باید نسبت به نفوذ بیگانگان مراقبت داشته باشیم. اگر واقعا در فرهنگ بیگانگان هضم شویم، این مقدار زحمتی که کشیدیم و خون هایی که دادیم بر باد خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع فرهنگ غرب را در داخل شاهد هستیم گفت: تابلوهایی که در برخی از مغازه ها به کار می برند و اصطلاحاتی که توسط بسیاری از افراد بکار برده می شود همه از آثار غرب زدگی است که متاسفانه از کلمات برخی از مسئولین شنیده نیز می شود.

نماینده بم با تاکید بر اینکه خوب است مردم، مسئولان و کارشناسان هنگام صحبت کردن به جای کلمات خارجی معادل فارسی کلمات را استفاده کنند گفت: نمیدانم چرا برخی اصرار دارند کلمات نامانوس با فرهنک ما را بکار ببرند.

وی گفت: هر چیزی جای خودش خوب است. اینکه برخی رفتارها و خلاقیت های غرب را در تولید و صنعت دانش روز از غرب استفاده کنیم بد نیست به شرط آنکه خوب های آنها را دریافت کنیم و بدهای را برای خودشان بگذاریم.

حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به اینکه بعضی ها به دروغ از فرهنگ غرب تعریف می کنند گفت: می گویند غربی ها ادب و نزاکت زیادی دارند. در حالی که ما رفتیم و دیدیم که اینطور نیست. اما اگر واقعا در ادب، نزاکت و اخلاق آن موارد خوب وجود دارد، اشکالی ندارد که آنها را بگیریم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم آن موارد بدی که آسیب به اسلام، اعتقادات، حیثیت اسلامی و مملکت ما میزند، به فرهنگ ما وارد شود گفت: باید آن خرده فرهنگها را دور بریزیم. مردم و در راس همه مسئولین بیشتر از همه مراقبت کنند. اگر آنان رعایت کنند، مردم نیز تبعیت می کنند. اما اگر مسئولین کوتاهی کنند، دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: فرهنگ ما غنی است. فرهنگ های مختلفی در کشور ما حاکم است که الان می بینیم ضعیف شده است و علی رغم اینکه همه تلاش می کنیم آنها را حفظ کنیم، اما رو به ضعف و کاستی نهاده است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی افزود: هر چند فرهنگ ما قوی باشد، نباید ساده انگاری داشته باشیم زیرا فرهنگ آسیب پذیر است.

نماینده بم گفت: وقتی کودکان را با فرهنگ اصیل اسلامی آشنا نکنیم و دو فرهنگ متفاوت جلوی راه فرزندانمان باشد ممکن است به سوی فرهنگ بیگانه تشویق شوند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha