جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
فضای مجازی

حوزه/ حجت الاسلام شمسی فر تصریح کرد: روحانیون نباید عرصه تبلیغ دین در فضای مجازی را خالی کنند، چرا که دشمن از این فرصت برای رسیدن به اهداف شوم و به اجرا گذاشتن برنامه های فرهنگی خود استفاده می کند

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان اینکه با ورود فضاهای مجازی و گسترش ارتباطات از طریق این فضا، مبلغان هم به عنوان مروجان دین نقش بسزایی در اطلاع رسانی معارف اسلامی دارند، گفت: در فضای مجازی تبلیغات دینی باید به شیوه ای کارآمد و اصولی برای مخاطبان بیان شود تا پاسخگوی شبهات ذهنی افراد باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از جدیدترین ابزار تبلیغ آموزه های اسلامی و اخلاقی است، تصریح کرد: زمانی تبلیغ در فضای مجازی اثر گذار خواهد بود که مبلغان با شناخت کافی و نیاز سنجی مخاطبان، آموزه های دینی را محکم، متقن و اصولی ترویج دهند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغانی که توانایی تبلیغ در فضای مجازی را دارند باید با تسلط بر علم روز، به این فضا ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان این که روحانیون باید ویژگی های استفاده مطلوب از فضای مجازی و خطرات آن را بصورت متقابل برای مردم بیان کنند، یادآور شد: امروز شبهه افکنی علیه اسلام و انقلاب در فضای مجازی یکی از راهکارهای اصلی دشمن برای کمرنگ کردن آموزه های دینی و اخلاقی در جامعه مسلمان و شیعی است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد افزود: مبلغان نباید عرصه تبلیغ دین در فضای مجازی را خالی کنند، چرا که دشمن از این فرصت برای رسیدن به اهداف شوم و به اجرا گذاشتن برنامه های فرهنگی خود استفاده می کند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از شبکه های اجتماعی در راستای گسترش معارف دینی گفت: امروز اگر شبکه های اجتماعی در راستای تبلیغ، تبیین و اشاعه هدفمند آموزه های اسلامی بکار گرفته شوند، می توان فرهنگ دینی را بیشتر در جامعه گسترش داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha