یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علامه مجلسی

حوزه/عشق به هدف، تلاش و پشتکار و تحمل سختی ها و همچنین توفیقات الهی موجب رسیدن بزرگانی چون علامه مجلسی ها، حسن زاده آملی ها و مرعشی نجفی ها به مدارج علمی و معنوی بالا شد، لذا طلاب باید از این بزرگان الگوگیری کرده و مسیر آنان را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام حسینعلی قدرتی، دبیر مجمع علما و روحانیون سمنان، در همایش یک روزه مبلغات مدارس امین خواهر شهرستان های سمنان و مهدیشهر که در مجتمع فرهنگی تربیتی فرهنگیان در شهمیرزاد برگزار شد، گفت: امروز انجام کار تبلیغی در مدارس بسیار ضرورت دارد و باید به سئوالات جوانان، با مسلح بودن به اسلحه دانش روز پاسخگو دهیم و این امر تنها با بالا بردن دانش، تجربه و آکاهی از مسائل روز میسر خواهد بود .

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان سمنان، با اشاره به نحوه زندگی بزرگان و علما که منشا تاثیر در زندگی مردم جامعه بوده اند، افزود: عشق به هدف، تلاش و پشتکار و تحمل سختی ها و همچنین توفیقات الهی موجب رسیدن بزرگانی چون علامه مجلسی ها، حسن زاده آملی ها و مرعشی نجفی ها به مدارج علمی و معنوی بالا شد، لذا طلاب باید از این بزرگان الگوگیری کرده و مسیر آنان را ادامه دهند.

وی به دیگر عوامل موفقیت علما اشاره و  ضمن برشماری آثار دعای خیر پدر و مادر، ادامه داد: بسیاری از علما موفقیت خویش را مدیون دعای خیر والدین دانسته اند، لذا امروز هم طلاب باید به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دبیر مجمع علما و روحانیون سمنان، اخلاص در کار، مخاطب شناسی، به روز بودن و با منطق با جوان برخورد کردن را  از دیگر رموز موفقیت و پیشرفت طلاب عنوان کرد و خطاب به بانوان مبلغه ابراز داشت:  باید با دانش روز  و با صبر و حوصله و تنها با در نظر گرفتن جنبه معنوی تبلیغ، در مدارس کار تبلیغی خویش را بر اساس دستورات دین مبین اسلام پیش ببرید، از فرصت ها استفاده کرده و در برخورد با مسائل، منطقی عمل کنید، چرا که شیعه هستید و پیروان اهل بیت(ع) در برخورد با مسائل دین و مذهب، بامنطق محکم و قوی وارد میدان می شوند.

حجت الاسلام قدرتی، دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی را از دیگر وظایف حوزیان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به هجمه دشمنان علیه ولایت فقیه که عمود خیمه انقلاب محسوب می شود، باید در این زمینه نیز طلاب هوشیار بوده و اقدام به بصیرت افزایی نمایند.

حجت الاسلام فامیلی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست، گفت: حدود سه و نیم برابر سهمیه کشوری، مبلغ امین به مدارس استان اعزام شده و حدود 7 برابر سهمیه کشوری نیز مبلغ و مبلغات و مشاور مذهبی در استان مشغول فعالیت می باشند، با این حال، لازم است آسیب شناسی در طرح امین در سراسر کشور انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha