شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا- حوزه اسلام آباد غرب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه اسلام آباد غرب با تاکید بر اینکه شب قدر از شب های متبرک اسلامی است، گفت: شب قدر نشانه شرافت ماه رمضان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در خصوص اهمیت مراسم شب قدر اظهار داشت: با تأمل در آیات سوره مبارکه قدر می توان به فضیلت های این ماه پی برد، از جمله اینکه قرآن در این شب نازل شده و عبادت و احیای شب قدر معادل عبادت هزار ماه است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب ادامه داد: خیرات و برکات الهی در شب قدر نازل می شود و رحمت خاص خدا در این شب شامل حال بندگان می گردد و فرشتگان و روح نیز در این شب نازل می شوند.

وی تصریح کرد: شب قدر از شب های متبرک اسلامی است، خداوند در قرآن کریم از شب قدر به بزرگی یاد کرده تا جایی که سوره ای در قرآن به نام قدر نازل شده، در تمام ایام سال شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی رسد زیرا این شب، شب نزول قرآن و فرود آمدن ملائکه و روح است.

این مسئول بیان داشت: عبادت در شب قدر فضیلت بسیاری دارد و از عبادت هزار ماه افضل است، در این شب مقدرات یک سال انسان ها و روزی ها، عمر و دیگر امور مشخص می شود، ملائکه در این شب به زمین فرود می آیند و نزد امام زمان (عج) رفته و آنچه برای بندگان مقرر شده را بر ایشان عرضه می دارند.

حجت الاسلام کرمی نیا در ادامه خاطرنشان کرد: بر شب زنده داری و تلاوت قرآن کریم و مناجات و عبادت در این شب بسیار توصیه و تأکید شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در تفسیر سوره مبارکه «قدر» فرمودند هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آرزیده می شود.

این مسئول اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند شماره ماه های سال نزد خداوند متعال دوازده است و سرآمد ماه ها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیله القدر است.

وی گفت: بر طبق روایات متعدد، مجموع قرآن کریم در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر(ص) نازل شده، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی(ص) به صورت الفاظ نازل شده است.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان ابراز داشت: نزول همه ملائکه و روح بر زمین و سلام دادن به بندگان خدا نشانه شرافت ماه رمضان و شب قدر بر هزاران ماه است همانگونه که امام باقر(ع) فرمودند عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر از عمل در هزار ماه است که در آن شب قدر نباشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha