یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تولیت مدرسه بیت المهدی(عج) شیراز

حوزه/ تولیت مدرسه بیت المهدی(عج) شیراز گفت: صدا و سیما نباید اجازه بدهد با نشان دادن برخی از فیلم های بی محتوا رابطه نامشروع بین دختر و پسر جوان عادی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفعلی تولیت مدرسه علمیه بیت المهدی(عج) شیراز در نشست اخلاقی طلاب و روحانیون این حوزه به آثار گناه اشاره کرد و اظهار داشت: منشأ نشاط روح و شادابی روانی هر شخصی در گرو اعمال خودش است و انسان مستقل و جدای از نظام هستی نمی باشد؛ لذا انسان یک عضو از اعضای بی نهایت این مجموعه عالم است.

وی افزود: همانطوری که عفونت یک عضو کوچک از اعضای بدن در تمام اعضا تاثیر می گذارد، گناه که به منزله عفونت روحی است بر کل نظام هستی اثرگذار است.

استاد حوزه شیراز گفت: باید برای سلامت بدن، درصدد درمان و رفع عفونت فکری کنیم و برای نزول رحمت الهی و داشتن زندگی خوب ریشه عفونت و گناه را بخشکانیم.

*ستاد کاهش گناه راه اندازی شود

وی اضافه کرد: مسئولین اگر بخواهند خیرات و برکات نازل شده و نشاط روحی و جسمی در جامعه حاکم شود، سرقت و اختلاس، رابطه نامشروع، ربا، رشوه، شرابخواری، اعتیاد، طلاق، موسیقی و سایر گناهان کم شود؛ باید ستاد کاهش گناه و روش های مبارزه با آن را تشکیل دهند.

وی با توجه به آیات قرآنی و روایات موجود و معتبر ادامه داد: تنها راه کاهش گناه و مفاسد در جامعه، توجه به دستورات قرآن در تمام زوایای زندگی است؛ نه اینکه ادعای توجه به قرآن داشته باشیم؛ اما اعمال برخی از ما غربی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی اظهار داشت: نمی توان دم از قرآن و عفت و پاکدامنی زد؛ اما زن و مرد جوان و نامحرم به عنوان همکار ساعت ها در کنار هم باشند؛ نمی توان گفت ما قرآن و اهل بیت(ع) را قبول داریم، آن وقت سال ها دختران و پسران جوانمان در اوج شهوت و غریزه جنسی در دانشگاه ها کنار هم باشند و آن همه روابط نامشروع و گناه در برخی از دانشگاه ها حاکم باشد.

*برخی به ظاهر مدافع اسلام هستند

وی گفت: برخی افراد اظهار علاقه به اسلام و قرآن کریم می کنند؛ اما به خاطر عدم اعتقاد راسخ و ریشه دار در دلشان و به خاطر اینکه از طعنه دشمنان و مسخره کردن افراد جاهل و غافل فرار کنند، تلاش دارند تا اعمالشان رنگ و بوی فرهنگ بیگانه داشته باشد.

حجت الاسلام یوسفعلی تاکید کرد: صدا و سیما و مسئولین دانشگاه ها و ادارات و مراکز دولتی و خصوصی نباید نسبت به اختلاط زن و مرد بی تفاوت باشند؛ اگر این فرهنگ کنونی که برخی مسئولین در پیش گرفته و دائما در ادارات و مراکز دیگر، زنان را در جاهای مناسب استخدام می کنند ادامه یابد، باید منتظر عواقب شوم بود.

تولیت مدرسه بیت المهدی(عج) شیراز بیان کرد: با وجود این همه جوان بیکار، صحیح نیست که دختران جوان را در میان ده ها مرد در ادارات و شرکت ها به کار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) پیرامون این موضوع می فرماید که میان مردان و زنان فاصله و جدایی ایجاد کنید تا کمتر با یکدیگر برخورد و تماس داشته باشند؛ پس بنابراین با وجود آمدن چنین مسائلی، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.

*افزایش بلایای طبیعی نتیجه دوری از دستورات الهی است

استاد حوزه شیراز افزود: خشکسالی ها و زلزله و آفات دیگر مانند طلاق، اعتیاد، زیاد شدن جوان هرزه، نتیجه این طرز فکر اشتباه مسئولان و دوری دوری آنان از قرآن کریم و اهل بیت(ع) می باشد.

وی اظهار داشت: صدا و سیما نباید اجازه بدهد با نشان دادن برخی از فیلم های بی محتوا رابطه نامشروع بین دختر و پسر جوان عادی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha