شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 391834
۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
 زوج های طلاب المصطفی

حوزه/ مزدوجین طلاب در ساختمان مشاوران منطقه ای جامعه المصطفی در قم گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شهامت در مراسم جشن ازدواج طلاب المصطفی، با اشاره به محور های زندگی جهت تشکیل خانواده خوشبخت، ابراز داشت: بحث خانه و خانواده از مباحث مهم و معارف دین می باشد، چرا که از ضروری ترین میدان های تقوی و معرفت ، بحث خانواده است.

وی با بیان ضرورت پرداختن به مقوله خانواده ابراز داشت: باید در زندگی خود برنامه ریزی دقیق داشته باشیم  و در جهت اعتلای معرفت خانواده تلاش کنیم و این امر رسالت طلاب را در زندگی شخصی خود چند برابر می کند و باید دانست که آسیب های اجتماعی موجود در جوامع غربی  به سبب نبود معرفت در خانواده است.

دبیر مشاوران منطقه ای جامعة المصطفی نقش خداوند و معنویت را در زندگی بی بدیل دانست و ابراز داشت: جوانان سعی داشته باشند در زندگی خود نور خدا را برجسته کنند؛ چرا که هرجا پرتوی از الطاف خداوند باشد صفا، صمیمیت و محبت در آنجا موج می زند، لذا باید  توجه به دستورات خداوند را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، و مقید به امر الهی باشیم.

وی در ادامه ابراز داشت: خانه و زندگی مشترک را همچون مسجد حساب کنید، همانطور که مسجد نباید آلوده شود خانه نیز این حکم را دارد و همچنین شخص باید از تمامی رذایل اخلاقی دور باشد و سعی کند در روابط زن و شوهری حرف نسنجیده ای بکار نبرد.

دبیر مشاوران منطقه ای جامعة المصطفی، گفت: هرکدام از زن و شوهر در محیط های متفاوت بزرگ شده اند و این امر سبب وجود تفاوت در سلیقه ها نگرش ها و فرهنگ ها می شود، لذا باید مواظب باشیم این اختلافات موجب دلسردی در زندگی نشود و با مهربانی و منطق صحیح این اختلافات را حل و فصل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهامت، گفت: زن و شوهر باید بدانند در کنار محبت ادبیات سخن گفتن بسیار مهم است، چرا که وسیله ای است برای ابراز احساسات و آنچه که در دل و ضمیر ما است، پس باید در گفتمانمان از الفاظ خوب و فاخر استفاده بکنیم، چرا که تاثیر بسزایی در سعادت و یا نابسامانی زندگی دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha