یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ کسانی که می‌گویند مردم ما خسته شده‌اند باید شهدا و خانواده شهدای حرم را ببینند که چگونه شهدا با علاقه‌ از کنار همسر و فرزندان خود جدا شده و به دفاع از حرم حضرت زینب(س) رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی جمعه شب در یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه فاطمی قم با اشاره به حدیثی در مورد زمینه ظهور امام زمان(عج) گفت: در حدیثی آمده است؛  عده‌ای از مشرق زمین قیام می‌کنند و زمینه ساز قیام امام زمان(عج) هستند.

وی با اشاره به اینکه قیامی می‌تواند زمینه ساز قیام امام زمان(عج) باشد که محور آن کلمه الله باشد، گفت: حرکت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و قیام امام حسین(ع) بر اساس "الله "بوده است و چیزی خارج از خداشناسی و خداباوری در آن مسیر نیست.

این خطیب حوزوی ادامه داد: اینکه قیامی بخواهد زمینه ساز قیام امام زمان(عج) باشد باید باور آن خدا باشد،‌ در روایت دیگری آمده است،مردی از قم مردم را به خدا دعوت می‌کند و قیام می‌نماید و این قیام مردم را به خدا دعوت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی تصریح کرد: در سیره عملی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب می‌بینیم که چیزی جز خدا در باور او نبود.

وی با اشاره به اینکه فردی می‌تواند موثر باشد که از سه جهاد سربلند باشد گفت: جهاد اول جهاد اصغر یعنی جهاد در میدا جنگ است و جهاد دوم جهاد با نفس و جهاد کبیر عدم اطاعت و تعظیم در برابر کفار و مشرکان و دشمنان است و امام(ره) از این سه جهاد سربلند بیرون آمد.

استاد حوزه علمیه به تاثیر شعار در جهاد اصغر اشاره کرد و گفت: شعار در برابر ابرقدرت‌ها موثر است همانطور که امام(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ آنچه بعضی از مسئولین در مورد تاثیر نداشتن شعار بیان کرده‌اند از نظر علمی دارای اشکال است و ما اجازه نقد عالمانه دلسوزانه نسبت به آن را به خود می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امام(ره) در حوزه ها حرکت انقلابی کرد و ما اگر حرکت انقلابی نکنیم به هیچ کجا نمی رسیم، ابراز داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب چفیه می‌اندازند و نشانه این است که ما در جنگ هستیم هم در جهاد اکبر و هم در جهاد کبیر.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی بیان کرد: امام علی(ع) در جنگ با عمرو بن عبدود و حضرت قاسم(ع) در کربلا رجز می‌خواندند که نشان از اهمیت رجز و شعار دارد و اگر کسی در جامعه ادبیاتش را نسبت به امام، شهدا و ولایت اصلاح نکند ما آن را نقد می‌کنیم، ولی به کسی توهین نمی‌کنیم.

این خطیب حوزوی عنوان کرد: طلبه‌های جوان باید دست به قلم شوند و در برابر قلم‌هایی که ولایت را هدف گرفته‌اند مطلب بنویسند و آنها را نقد عالمانه کنند، آنها باید بفهمند که طلاب جوان اهل نقد هستند؛ شما باید پشتیبان ولایت فقیه باشید و بدانید که اگر ولایت نباشد چیزی از ما باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه محارب حکمش اعدام است، ولی عده‌ای در بحث های اخیر تنها نگاه می‌کنند و حرفی نمی‌زنند، گفت: اگر کسانی که این بحث‌ها را مطرح کرده‌اند حرفشان منطقی است ادامه دهند، ولی اگر حرفشان منطقی نیست پس چرا جواب آنها را نمی‌دهند.

استاد حوزه با اشاره به این که آنهایی که می‌گویند مردم خسته شده‌اند به خاطر این است که مردم را نمی‌شناسند، افزود: کلام امام(ره) این بود که کاخ نشین نمی‌تواند کوخ نشین را درک کند و کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند به این دلیل است که کاخ نشین شده‌اند.

وی ادامه داد: کسانی که می گویند مردم ما خسته شده اند باید شهدا و خانواده شهدای حرم را ببینند که با چه علاقه‌ای از کنار همسر و فرزندان خود جدا شده و به دفاع از حرم حضرت زینب(س) رفته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی با اشاره به شاخصه‌های انقلابی بودن از منظر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب فرمودند پایبندی به مبانی اساسی انقلاب، پایبندی به استقلال کشور، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و تقوای دینی و سیاسی از شاخصه‌های انقلابی بودن از منظر رهبر معظم انقلاب هستند.

وی بیان کرد: یکی از ارزش‌های انقلاب ما عدم وابستگی به شرق و غرب بود و رهبر انقلاب نیز بارها گفته‌اند دستتان را در برابر بیگانه دراز نکنید.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha