جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام رضا نوری / حوزه خراسان شمالی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که نگاهی که استکبار به جهان دارد، نگاه ارباب و رعیتی است، گفت: انسان های باغیرت در برابر نگاه تحقیرآمیز استکبار ایستادگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، پیش از ظهر امروز در همایش بصیرتی "حوزه ولایی، حوزه انقلابی" در جمع طلاب و روحانیون استان اظهار داشت: در دوران طاغوت، آمریکا به ملت ایران اسلامی به عنوان رعیت دون مایه نگاه تحقیرآمیز داشت و با این نگاه، همه سرمایه های مادی و انسانی و فکری ما را غارت می کرد.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه استکبار جهانی هرگز با ما کنار نمی آید، ابراز داشت: نگاهی که استکبار به جهان دارد نگاه ارباب و رعیتی است و همواره قصد غارت ملت ها را دارد.

وی تاکید کرد: هر انسانی که کمی غیرت داشته باشد، در برابر نگاه تحقیر آمیز و غارت سرمایه اش ایستادگی می کند و اگر کوه غیرت باشد بحث دیگری است، اینکه امام حسین (ع) در برابر یزید کوتاه نیامد، طبیعی است، آن حضرت فرمود هیهات مناالذله، زیرا یزید ذلت مومنان را می خواست.

حجت الاسلام نوری افزود: یکی از دولتمردان آمریکایی می گوید برداشت ما از تروریست این است که اگر کسی در برابر اقدامات ما قد علم کند، تروریست بالفطره است و چنین آدمی وقتی مورد حمله قرار می گیرد، باید به تبعات این حمله ما به دید یک کیفر آسمانی نگاه کند، یعنی در برابر گناهی که انجام داده کیفر می شود و حمله ما به این فرد شامل قوانین جنگی نمی شود.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه نگاه نظام سلطه به ملت ها تحقیر آمیز است، گفت: از جمله جنایت های آمریکا می توان به کشتن بین چهار تا 10 میلیون سرخپوست اشاره کرد که گاهی کل یک قوم و قبیله از سرخپوستان را تبعید می کردند.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: آمریکایی ها  14 میلیون سیاهپوست را از آفریقا به آمریکا بردند تا از آنان کار بکشند و سیاهپوستانی که از کار فرار می کردند را نیز زنده زنده آتش می زدند یا دست و پاهایشان را قطع می کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در سده اخیر به 47 کشور حمله کرده است، افزود: آمریکا در حمله به این 47 کشور قریب به 7 میلیون آدم کشته است که بخش اعظم آن  مربوط به آمریکای لاتین بوده و جالب این که در این سده اخیر حتی یک کشور به آمریکا حمله نکرده است.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه آمریکا به بهانه های واهی به کشورها حمله می کرد، افزود: مثلا در عراق و افغانستان 600 هزار نفر انسان بیگناه را کشته است و بعد آنان را تروریست خوانده و ثروت آنان را نیز غارت کردند.

وی ادامه داد: در 6 جنگی که در خاورمیانه اتفاق افتاد 2میلیون و 200 انسان کشته شدند، در پنج جنگ آن آمریکا مستقیماً شرکت داشته، این در حالی است که در فرانسه چند نفر کشته شدند، کلی سر و صدا راه انداختند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: در حالی که فرانسه 17 آزمایش هسته ای انجام داد و در طی آن که بعضی از آنها را  در الجزایر اجرا کرد و به بهانه آزمایش اثر تشعشعات آن بر روی انسان، 42 هزار الجزایری را قتل عام کرد و احدی اعتراض نکرد و ما با این دلیل که انسانیت برای نظام سلطه مهم نیست نمی توانیم با آن کنار بیاییم.

وی همچنین با اشاره به این که دومین دلیل این است که آمریکا می گوید اسرائیل باید از همه کشورها جلوتر و پیشرفته تر باشد، در حالی که اسرائیل 2درصد جمعیت منطقه را دارد با این وجود می خواهد قدرت برتر منطقه باشد، گفت: آمریکا وقتی می بینند ایران در زمینه های مختلف از اسرائیل جلو می زند نمی تواند ایران را تحمل کند.

امام جمعه موقت بجنورد با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با سرزمین وسیع، منابع وسیع و پیشینه تمدنی طولانی هرگز نمی شود که از اسرائیل غاصب عقب بماند، افزود: به خاطر همین است که آمریکایی ها با مذاکره کنار نمی آیند.

وی افزود: معمر قذافی می گفت سرنوشت من باید مایه عبرت تمام کشورهای اسلامی باشد، چرا که تمام فعالیت های هسته ای را جمع کرد تا آمریکا تحریم ها را بردارد، ولی به وعده اش عمل نکرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha