شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبي گفت: نبايد به اسم ها كار داشت، بلكه دید ديد كه هر فردي در کدام جبهه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيدعليرضا عبادی، در دیدار طلاب مدرسه علمیه نرجس(س) بيرجند، زمان حاضر را بدترين عصر از نظر فتنه گري و از طرفي بهترين دوران براي استفاده از امكانات دانست و اظهار كرد: حواسمان باشد که امروز دو قطب ستم و عدالتخواهی وجود دارد و به همين علت نبايد به اسم ها كار داشت، بلكه مي بايست ديد كه هر فردي پای کدام جبهه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی انسان اصل مسئولیت خود را در هستی مشخص کند، همه چیز برایش معنا پیدا می کند.

وی با بيان اينكه طلاب رشته علم دین را به عنوان یک انتخاب برای عمرشان برگزیده اند، اظهار كرد: مهم ترین مسئله حیات است و این خیلی توفیق بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، خلاصه علم را در اين گزينه ها عنوان كرد كه «از کجا آمده است؟»، «برای چه آمده؟»، «به کجا می رود و هدف چیست؟»، «چه چيزي او را از راه خارج می کند؟» و «تکلیفش چیست؟».

ویبا بيان اينكه تا زماني كه این پنج سئوال پاسخ داده نشود، همه چیز لغو و بیهوده است و آنچه منهاي اين امور باشد، خسارت دنيا و آخرت را در بر دارد، خطاب به طلاب علوم ديني گفت: رشته شما پاسخ دادن به این پنج سئوال است که اگر به معنای صحیح تحقق پیدا کند همه مسائل حل مي شود و گرنه بیراهه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اين مطلب كه وقتي انسان اصل مسئولیت خود را در هستی مشخص کند، همه چیز برایش معنا پیدا می کند، ابراز كرد: اگر انسان بداند چه وظيفه اي دارد و هر چيزي سر جاي خود باشد، انساني ارزشمند خواهد بود كه نمونه آن انديشه شهيد مطهري است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha