شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
۱۳آبان

حوزه / معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: یوم الله ۱۳ آبان سند پرافتخار ماندگاری از استکبارستیزی نسلی بالنده است که ایثار، استفامت و پایداری در راه ارزش های دینی و اسلامی را از معمار کبیر انقلاب اسلامی فرا گرفت.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خراسان شمالی اظهارداشت: سیزده آبان روز شکوفایی دانش آموز و دانشجو است، روزی است که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر سر استکبار جهانی لرزه بر اندام استعمارگران جهانی می اندازد و قدرت پوشالی آنان را در چشم جهانیان فرو می ریزد.

وی با اشاره به اینکه سیزده آبان تجلی اراده ملتی بوده که هرگز از نثار جان و هستی خویش دریغ نورزید، افزود: ملت ایران اسلامی اقتدار و افتخار را به بهای خون هزاران شهید از جمله 36 هزار دانش آموز شهید و رنج هزاران ایثارگر و شکیبایی خانواده های آنان به جان خرید و امروز مقتدرانه و با پشتوانه همت این عزیزان بر قله پر افتخار عزت و اقتدار ایستاده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه یوم الله 13 آبان، یادآور حوادث مهم و سرنوشت سازی در تاریخ ایران اسلامی است، گفت: این روز همزمان است با سه رخداد تاریخی مهم در تاریخ مبارزه با استکبار جهانی مردم ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: روز تبعید حضرت امام خمینی در 13 آبان 43 پس از اینکه سخنرانی شدید علیه آمریکا و اسراییل ایراد فرمودند، شهادت عده ای از دانش آموزان در تظاهرات علیه شاه در تهران 57 و تسخیر سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 از جمله رخدادهای مهم این روز است.

حجت الاسلام صفری گفت: با ادامه رفتار زورگویانه دولتمردان آمریکا در مواجهه با کشورهای مستقل، آزادیخواه، عدالت طلب و مسلمان به ویژه ملت بزرگ ایران اسلامی، مردم ما همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود و جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می دانند.

وی خاطرنشان کرد: در این روز حساس، ملت ایران با فریادها و مشت های گره کرده خود و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، باردیگر نفرت و انزجار خود را از سلطه طلبان اعلام می دارند و بر عزت و سربلندی ایران اسلامی تاکید می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha