شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام اوحدی

حوزه/ مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طرح آرامش بهاری فرصتی مناسب برای بصیرت‌افزایی است و لازم است هر سال بر غنای کیفی آن افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر اوحدی در حاشیه بازدید از خیمه های طرح آرامش بهاری با اشاره به اجرای این طرح با محوریت بقاع متبرکه در قم و حضور مبلغان روحانی در غرفه‌های مختلف خیمه‌های معرفت مرتبط با این طرح اظهار کرد: طرح آرامش بهاری ایده بسیار خوبی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی از جمله بقاع متبرکه استفاده و در راستای بصیرت‌افزایی به اقشار گوناگون تلاش کرد زیرا جامعه با القائات و شبهه‌افکنی‌های فراوان از سوی بیگانگان روبروست.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه چه بهتر که از فرصت تعطیلات نوروزی و با محوریت بقاع متبرکه برای اجرای طرحی فرهنگی استفاده شود گفت: در این روزها بسیاری از مردم در بقاع متبرکه حضور می‌یابند و فرهنگ‌سازی دینی با استفاده از این ظرفیت اهمیت زیادی دارد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی توسط روحانیون متخصص و کارشناس در خیمه‌های معرفت، بر اهمیت طرح آرامش بهاری افزوده است.

حجت الاسلام و المسلمین اوحدی خاطرنشان کرد: روحانیون و کارشناسان دینی حاضر در خیمه‌های معرفت باید دوره‌های لازم را گذرانده و تجربه خوبی در تفهیم مطالب به مخاطبان داشته باشند ضمن اینکه لازم است به چالش‌های فرهنگی و اعتقادی موجود آگاه باشند و مطابق با سطح فکری مخاطبان با آنها به گفت‌وگو بنشینند.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: خیمه‌های معرفت باید به گونه‌ای اداره شوند که تاثیرگذاری آنها تا مدت‌ها بر روی مخاطبان دیده شود و برای این منظور، افزودن بر جذابیت‌های معرفتی برنامه‌ها همراه با شیوه‌های جذاب و نوین و عمق‌بخشی به مطالب ارائه شده مثمر ثمر خواهد بود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha