یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ ما که خود را طرفدار ولایت امام(ع) می‎دانیم، وظیفه داریم که معارف امام را با همان ادب قرآنی و ادب اهل بیت(ع) به گوش دیگران برسانیم و از هرگونه بدگویی به مقدسان آنها دوری کنیم، وظیفه دیگر ما نیز آن است که بیان معارف اهل بیت(ع) را داشته باشیم و به وحدت نیز آسیبی نزنیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در خطبه‎های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به روز عید سعید غدیر خم، گفت: نخستین چیزی که در روز غدیر خم، رخ نمایی میکند،  مساله ولایت و امامت، یک مساله الهی و عرشی است و عقل  و دست بشر از تشخیص و تعیین آن کوتاه است.

وی افزود: به همین خاطر پیامبر اکرم (ص)سهمی در تعیین خلیفه الهی نداشتند و تنها مامور به معرفی و ابلاغ خلیفه الهی بودند، در قرآن کریم  از این مساله بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ یاد شده است.

امام جمعه قم یادآورشد: مساله دیگری که در غدیر خم به صراحت به آن پرداخته شد، علاوه بر خلافت امام علی(ع)، تعیین خلفای حضرت و ائمه اطهار (ع)تا قیامت است؛ در خطبه غدیر آمده است که من مامور هستم که از شما پیمان بگیرم که دست در دست من نهید در پذیرش آن چه در خصوص علی(ع) امیرالمومنین و اوصیایی که از نسل من و نسل علی هستند که خاتمه آنها با مهدی(عج) است.

وی عنوان کرد: با وجود صراحت بر این مساله، متاسفانه برخی به دلیل اغراض و برخی به دلیل جهالت راه دیگری طی کردند و مساله امامت و خلافت را به گونه دیگری تفسیر کردند و آن رابه صحنه درگیری طوایف برگردانند که کسی که بتواند رضایت دیگران را جلب کند،خلیفه خواهد شد و این نگاه آسیبهای بزرگی را به ما وارد کرد.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با ذکر این مطلب که باید معارف غدیر و اهداف آن را به خوبی بشناسیم تا دچار انحراف نشویم یادآورشد: از جمله وظایف ما آن است که باید خطبه پیامبر در غدیر و موسوعه علامه امینی را بفهمیم و برای دیگران بازگو کنیم.

وی گفت: رسول اکرم(ص) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر سخن گفتند و فرمودند، راس امربه معروف و نهی از منکر آن است که به گفته من در خصوص ولایت علی(ع) و اولاد او برسید و سخن من را به دیگران که اینجا هم نیستند برسانید و غایبان را نسبت به پذیرش فرمان من توصیه کنید و او را از مخالفت با من نهی کنید.

امام جمعه قم یادآورشد: تبلیغ برای ولایت امام علی(ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است؛ بدترین منکر، انکار ولایت امام علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: ما که خود را طرفدار ولایت امام میدانیم، وظیفه داریم که معارف امام را با همان ادب قرآنی و ادب اهل بیت(ع) به گوش دیگران برسانیم و از هرگونه بدگویی به مقدسان آنها دوری کنیم زیرا بدگویی سیره ائمه (ع)ما نبوده است و هم اینکه لحن بد نتیجه عکس نیز خواهد داشت؛ وظیفه دیگر ما نیز آن است که بیان معارف اهل بیت(ع) را داشته باشیم و به وحدت نیز آسیبی نزنیم.

وی در ادامه با اشاره به جنایاتی که در حق مردم میانمار انجام شده است گفت: مسلمانان میانمار از بی دفاع ترین مردم در این زمان هستند که سالها است که در این مشکلات گرفتار می باشند؛ بوداییان میانمار تحت تبلیغات صهیونیست ها و داعشیان قرار گرفتند و بیشترین جنایات را علیه مسلمانان انجام دادند؛ متاسفانه هیچ کشوری تابعیت این مردم را قبول نکرده است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی تفرقه ای است که در جهان اسلام ایجاد شده است و باعث این همه جنایات علیه مسلمانان شده است؛ باید صرف نظر از اختلافات و در یک جبهه سیاسی، علیه دشمنان اسلام بایستیم؛ به همین مناسبت پس از نماز جمعه راهپیمایی علیه این جنایات انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به روز 17 شهریور و سالروز شهادت مردم کشورمان توسط رژیم ستم شاهی گفت: 17 شهریور از ایام الله و روزهای ماندگار کشورمان است و این روز روز سرفرازی ملت ایران شد زیرا عده ای از مردم با شهادت به دیدار خداوند رفتند و روسیاهی برای رژیم سفاک شاه باقی ماند.

وی افزود: 17 شهریور روز جهانی مبارزه با بی سوادی است؛ از همه مردم و مسئولان انتظار داریم که برای ریشه کردن کردن بی‏سوادی تلاش کنند.

خطیب جمعه قم  با اشاره به روز وفات آیت الله طالقانی وهمچنین ولادت امام کاظم(ع) گفت: سه حرم مهم و بزرگ مختص به این امام بزرگوار است که باید تجلیل ویژه ای از این امام همام به عمل آید؛ اکثر امامزادگان ما در ایران از نوادگان حضرت هستند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید محراب شهید آیت الله مدنی نیز گفت: نهال انقلاب که امروز تنومند گشته است از خون پاک شهیدان است وباید قدر آن را بدانیم که به دست نااهلان نیافتد.

امام جمعه قم در خطبه اول به موارد کاربرد فتنه در قرآن کریم اشاره کرد.

313/21

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha