شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: تلاش می کنیم یک شبکه تلویزیونی جهت پاسخگویی به شبهات در این استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر پنجشنبه در همایش روحانیون و طلاب تبریزی که با حضور آیت الله العظمی جعفر سبحانی در مسجد جامع تبریز برگزار شد، ابراز داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۲۳۸ طلبه برادر  در ۲۰ مدرسه علمیه استان تحصیل می کنند که ۶ مدرسه در تبریز و مابقی در شهرستان های این استان قرار دارد.

وی افزود: در سطح یک، هزار و ۷۹۴ طلبه، در سطح ۲، ۳۶۸ طلبه و در سطح سه ۷۶ نفر مشغول به تحصیل هستند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هزار و ۹۵۶ طلبه خواهر نیز در استان مشغول تحصیل هستند که سه مدرسه علمیه خواهران در تبریز فعالیت می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: زیرساخت های لازم برای رونق بخشیدن به حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی انجام شده تا به حول و قوه الهی شاهد احیای جایگاه حوزه علمیه این خطه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: از حضرت آیت الله سبحانی درخواست می کتیم در ایام تعطیلات تابستان برای نشاط بخشیدن به حوزه علمیه آذربایجان، حداقل یک ماه در این استان حضور داشته و حوزه علمیه را منور کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از ایشان استدعا داریم برای تقویت و پشتیبانی و تشویق مدرسان حوزه علمیه آذربایجان، اساتید برتر را تشویق کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: دستور فرمایید همکاری های لازم موسسه کلام تحت اشراف حضرتعالی با حوزه علمیه آذربایجان در جهت رفع شبهات، صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان عنوان کرد: تلاش می کنیم یک شبکه تلویزیونی جهت پاسخگویی به شبهات در این استان راه اندازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha