سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دبیریان

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: به جای محدود کردن رسانه به بهانه جلوگیری از بی‌بندباری، بیاییم از رسانه‌ها در جهت ارتقای ارزش‌ها بهره بریم.

سید ضیا هاشمی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره تغییر شرایط فیلمسازی چنین گفت: با رایج شدن شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها، دیگر سینما و تلویزیون، ماهواره و فیلم‌های غیرمجاز را به عنوان رقیب ندارد، بلکه این عرصه نیز امروز مخاطبان وسیعی دارد که می‌تواند دنیایی جدید را پیش روی فیلمسازی بگشاید. در ضمن باید اضافه کنم از نگاه من شبکه نمایش خانگی جدا از پلتفرم‌ها نیستند، بلکه دو رسانه همسو هستند که می‌توانند یکدیگر را حمایت و پشتیبانی کنند.

وی افزود: اما رونق شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها جدا از دست آوردهای اقتصادی بازتاب فرهنگ و اعتقادی نیز دارد. همین موضوع محور بحث ماست، چون اخیراً بابت بازتاب برخی از تولیدات شبکه نمایشی خانگی، اعتراض‌های فراوانی پیش آمده است. معترضان معتقدند در این حوزه تبلیغات غیر اخلاقی و فرهنگی صورت می‌گیرد. آنها برای رهایی از این معضل پیشنهاد می‌دهند که شبکه نمایش خانگی و پلت‌فرم‌ها به دست رسانه ملی اداره شوند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: با این نکته که می‌بایست نظارت دقیق روی تولیدات نمایشی صورت گیرد تا هیچگونه رفتار غیر دینی و بومی در این کارها رواج داده نشود، هیچ شکی نیست و همه با آن موافق هستند، اما نکته مهم اینجاست که چه بخشی می خواهد وظیفه این نظارت را بر عهده بگیرد؟ آیا ما از صدا و سیمایی که به واسطه آثار بی‌کیفیتش هر روز بیشتر مخاطبان را به سمت ماهواره سوق می‌دهد، توقع راهنمایی داریم؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا سریال های شبکه نمایش خانگی در جهت تخریب فرهنگی حرکت می کند؟ گفت: نمی‌توان به طور قاطع گفت چنین اتفاقی در حال رخ دادن است، چون اکثر موضوعاتی که در این سریال ها دیده می‌شود، نکاتی است که در جامعه می‌توان مشاهده کرد با این فرق که نگاه تولیدات مورد نظر به این آسیب‌ها خام و بدون تحقیق بوده است، والا اگر آسیب‌شناسی اجتماعی در آثار مورد نظر شکلی دقیق و کارشناسانه داشت، معتقدم کارهای مربوطه می‌تواند اصلاحگر باشد.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: به نظرم به جای محدود کردن بیایم و راه استفاده از رسانه را فرا گیرم.  این نکته‌ای است که سالهاست روی آن پافشاری می‌شود، اما گوش شنوایی وجود ندارد، والا رسانه‌ها این توانایی را داشتند که مبلغ ارزش‌هایی باشند که انقلاب و اسلام خواهان آن هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha