دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آیت پیمان

حوزه/ از شیعیان تقاضا داریم، اظهار نظر حضرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه های علمیه ، بویژه حوزه علمیه قم را در رَد و اعلام حرمت این عمل سیئه (ساخت و انتشار فیلم سینمایی بانوی بهشت) به گوش همگان برسانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،در بیانیه مجمع جهانی شیعه شناسی در مورد فیلم جنجالی و فتنه آفرین یاسر حبیب آمده است: در روزهای اخیر، خبرهای مربوط به پخش فیلمی سینمایی با نام بانوی بهشت را شنیده ایم که قرار است از چهارشنبه ٣٠ دسامبر در سینماها و شبکه های کابلی غربی پخش شود. این فیلم که نیّات تولید کنندگان و تامین کنندگان آن و اخلاص و ارادت حقیقی آنان به اهل بیت عصمت و طهارت در هاله ی از ابهام است، با هزینه ای معادل ١٥ میلیون پوند و توسط جماعتی از شیعیان تدارک و تهیه شده است که جریانی فرقه ای و افراط گرا و تفرقه انگیز موسوم به شیرازیهای مقیم لندن به سر کردگی یاسر حبیب مشهور هستند.

در ادامه این بیانیه با بیان این که اگر چه گزارشات و تبلیغ این فیلم حکایت دارد که فیلمنامه وساخت آن بر پیامی استوار است که داعش منحوس و جنایتکار را حاصل آموزه های مذاهب اهل سنت معرفی کند و تلاش دارد ظلم هایی را که به حضرت صدیقه شهیده زهراء مرضیه سلام الله علیها شده است را نیز در همین راستا به نمایش بگذارد، تصریح می کند: اگر به این فیلم حرفه ای در فضاهای رسانه ای جهانی و گستردگی پخش آن خوشبینانه بنگریم، مصداق "کلمهُ حقِ یُراد بها الباطل" خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی در این بیانیه آورده است: متأسفانه آثار پخش این فیلم به زیان همه مسلمانان جهان و بخصوص شیعیان است و در بین اهل سنت از کشورهای مختلف از هم اکنون واکنش های تند معترضین مشاهده میشود و ممکن است تبعات سوء و نا خوش آیندی را به بار آورد.

در بیانیه صادره ضمن محکوم کردن شدید ساخت و پخش فیلم یاسر حبیب، این عمل افراطی را پر آسیب و ترفندی اختلاف انگیز برای ایجاد دشمنی و دامن زدن به نزاع های منع شده در قرآن کریم و ناقض اعتصام به حبل الله و معارض با سیره ائمه هدی صلوات الله علیهم میداند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: از همه مسلمانان و بخصوص شیعیان جهان میخواهیم تا با حکمت و موعظه حسنه و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این باره و تا سرحد امکان از نمایش این اثر فتنه آفرین جلوگیری نمایند و از سازندگان این فیلم که علاوه بر شومی اصل عمل، حاوی قداست شکنی به ساحت پیامبر اعظم و ذوات مقدسه معصومین علیهم السلام با اجرای مشهود نقش و سیمای الهی آنان توسط هنرپیشگان بدنام نیز هست، اعلام برائت کنند. از شیعیان تقاضا داریم ، اظهار نظر حضرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه های علمیه ، بویژه حوزه علمیه قم را در رَد و اعلام حرمت این عمل سیئه به گوش همگان برسانند.

آیت پیمان

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha