سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
لیله الرغائب

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی گفت: "لیله الرغائب" شب بارش رحمت الهی و موسم طلایی دعا و مناجات با خالق متعال است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب می گویند، اظهار داشت: رغائب در لغت به معنای رغبت هاست و منظور شبی است که افراد رغبت و میل خاصی به دعا و مناجات با خالق متعال دارند.

وی با بیان این که لیله الرغائب، شب بارش رحمت الهی است و باید حداکثر استفاده را از این فرصت کم نظیر معنوی بُرد، افزود: هرچند که برخی لیله الرغائب را به آرزو و خواسته انسان معنا کرده اند، اما مهم تر از این تفسیر، لیله الرغائب شبی است که آن قدر رحمت الهی نازل می شود که بندگان رغبت می کنند بیش از شب های دیگر با پروردگار مهربان سخن بگویند و بدین وسیله بهترین خواسته ها را از خالق هستی بطلبند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: در ماه رجب به روزه گرفتن بسیار توصیه شده به خصوص در اولین پنج شنبه این ماه عزیز، کما این که در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) علاوه بر بحث روزه، تأکید شده که در شب لیله الرغائب، بین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز خوانده شود؛ این نماز شامل شش نماز دو رکعتی است که در هر رکعت سوره حمد را خوانده و پس از آن سه بار سوره قدر خوانده می شود و دوازده بار سوره توحید.

وی تأکید کرد: حضرت رسول (ص) در باب فضیلت این نماز می فرمایند که هر کس آن را بجا آورد، خداوند متعال شب اول قبرش ثواب و برکت این نماز را به زیباترین شکل ممکن و با روی درخشان و گشاده و با زبان فصیح به سوی او می فرستد و خطاب به آن فرد می گوید:" ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha