دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌الاسلام سید حسین آقا میری

کارشناس دینی گفت: اگر امروز شاهد بی‌حجابی در جامعه هستیم، حاصل یک سال و دوسال نیست چه‌بسا عقبه چند ده ساله دارد، چون‌ امثال ما در زمان خودش فریاد نزدیم و «به من چه به تو چه» گفتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری، شامگاه سه‌شنبه در جلسه عزای حسینی دفتر نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی،  اظهار کرد: هجمه به ولایت‌فقیه، حمله به مدافعان حرم، زیر سؤال بردن ارزش‌ها و تهمت زدن به علمای دین همگی جزء پازل ارتجاع جامعه از سوی دشمن است.

وی ادامه داد: اگر در مقابل انحراف‌های کوچک چون توهین برخی افراد سلبریتی به شهدا ایستادگی نکنیم و بی‌تفاوت از کنار آنها عبور کنیم و در اصطلاح مصلحت‌اندیشی کنیم، این انحراف‌ها و توهین‌ها بیشتر شد تا جایی که استحاله و ارتجاع جامعه تحقق می‌یابد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر امروز  شاهد بی‌حجابی در جامعه هستیم، حاصل یک سال و دوسال نیست چه‌بسا عقبه چند دهه ساله دارد، چون‌ امثال ما در زمان خودش فریاد نزدیم و «به من چه به تو چه» گفتیم.

وی ابراز کرد: دشمن در تحقق اهداف شوم خود که ارتجاع جامعه اسلامی است، بسیار صبور بوده و گام‌به‌گام برنامه‌ریزی می‌کند و حساسیت آحاد جامعه را مکرراً با انحاء مختلف محک می‌زنند؛ دشمن از طریق نقاط جهالت جامعه ورود می‌کند و در ارتجاع جامعه بی‌سروصدا و چراغ خاموش عمل می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اساس بعثت انبیاء، قیام سیدالشهدا(ع)، انقلاب اسلامی ایرانی و حکومت جهانی مهدوی سه رکن مشترک توحید، عدل و کرامت انسانی دارند، گفت: رسول اکرم(ص) در زمانی مبعوث شد که فاصله طبقات زیادی حاکم بود و فخرفروشی شدید بین قبایل صورت می‌گرفت، لذا پیامبر(ص) این موضوع را ریشه‌کن کرد و تنها تقوا را دلیل برتری افراد عنوان کرد و عدل پیاده‌سازی شد.

کارشناس دینی ادامه داد: از زمان رسول‌الله (ص) تا قیام اباعبدالله الحسین (ع)، این عدل استحاله شد و تنها یک رنگ و بوی اسلامی داشت و به دوران جهالت برگشت و فاصله طبقاتی بیداد می‌کرد و ارتجاع جامعه اسلامی صورت‌گرفته بود، لذا براین‌اساس قیام سیدالشهدا انجام گرفت.

وی تاکید کرد: ارتجاع جامعه در زمان حاکمیت یزید سگ‌باز به نحوی روی داده بود که مردم پذیرفته بودند که یزید بوزینه باز، شراب خور، زناکار حاکم آنها شود  این یعنی ارتجاع که ریشه آن از جریان سقیفه نشأت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام آقامیری تذکر داد: مردم باید بدانند که دشمن قدم‌به‌قدم مقدسات و ارزش‌ها را نشانه می‌گیرد و یکی‌یکی از ریشه می‌زنند، اگر امروز ما مقابل انحرافات اخلاقی نایستیم، ۵۰ سال بعد قطعاً ما را لعن و نفرین خواهند کرد.

وی بیان کرد: از بین‌ بردن جهل و ناآگاهی راهکار مقابله با انحرافات و توطئه‌های دشمنان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha