جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
وقف

حوزه/ امروز شاهد از بین رفتن بعضی از موقوفات هستیم و حتی تعدادی از ارگانها اقدام به تخریب بعضی از موقوفات و حتی تصرف آن کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، موسوی در نشست هم اندیشی ائمه جماعت منطقه پردیسان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در مسجد امام سجاد(ع) این شهر در قم برگزار شد بر همفکری و همکاری ائمه جماعت این منطقه برای تشویق و تبلیغ مردم به امر وقف تأکید کرد و بیان داشت: اگر بتوانیم مردم را با وقف آشنا کنیم، مردم هم توجه بیشتری به امر وقف خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم با اشاره به تصور و قیاس اشتباه بین درآمد اداره اوقاف و نهادها، گفت: بعضی ها تصورشان این است که اداره اوقاف مانند سازمان، شرکت و نهادهای پردرآمد است و با آنها مقایسه می شود این تصور اشتباه است. اکثر موقوفه ها درآمد چندانی ندارند.

وی با بیان این که امروز کمترین موقوفه و نیت وقف در ارتباط با اشاعه فرهنگ قرآن و فرهنگ مهدویت است، بیان داشت: در همین رابطه بیشترین نیت واقفین و موقوفه ها در ارتباط با عزاداری امام حسین(ع) و مسجد جامع و هزینه های جاری آن است.

موسوی با بیان این که امروز شاهد از بین رفتن بعضی از موقوفات هستیم و حتی بعضی از ارگانها اقدام به تخریب بعضی از موقوفات و حتی تصرف در آن کرده اند، اظهارداشت: با همه شرایط برای احیای موقوفات باید فکر و مردم را تشویق به امر وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم افزود: امروز به دلیل مشکلات کرونا حتی بعضی اجاره موقوفه ها را هم نمی دهند و الان این بهانه ای برای مستأجرین شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۲ هزار رقبه منقضی داریم و اگر هم بخواهیم از موقوفات برای مساجد و کارهای فرهنگی هزینه کنیم، باید این موقوفه درآمدی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha