دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان برای تشکیل کشوری مستقل تلاش‌های مستمری انجام داد اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش همه اقشار های کشور و همچنین طبقه حاکم هست. حاکمان و دولتمردان باید صادقانه به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت سالروز تولد بنیانگذار پاکستان محمد علی جناح گفت: با پیروی از اندیشه ها و آموزه های قائد اعظم(محمد علی جناح) به ویژه اتحاد، انظباط و ایمان، می توانیم آینده را تضمین کنیم. در تشکیل کشور، تمامی‌ افشار جامعه من جمله جامعه مسیحی نیز از مبارزه بنیانگذار پاکستان برای ساخت کشور آرمانی حمایت کامل کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: بنیانگذار پاکستان برای تشکیل کشوری مستقل تلاش‌های مستمر انجام داد اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش همه اقشار های کشور و همچنین طبقه حاکم برای یکپارچگی و بقای آن هست. دولت باید نقش خود را در مسیر توسعه و شکوفایی پاکستان ایفا کند. ما شاهد هستیم که از بیش از نیم قرن، مردم دارند به مسئولیت خود عمل می‌کنند. آنان باوجود فقر، تنگدستی و دیگر مشکلات، سلسله فداکاری ها را برای ثبات و امنیت میهن عزیز انجام دادند. حاکمان و دولتمردان نیز باید صادقانه به وظایف خود عمل کنند.

سید ساجد نقوی در پایان گفت: برای اینکه پاکستان طبق خواسته های قائد اعظم محمد علی جناح کشوری قوی، باثبات و مرفه باشد، لازم است دولت فرق خوب و بد را لحاظ کند تا فساد، هرج و مرج از جامعه ریشه کن شود. رویای امنیت و وحدت هرگز نمی تواند با پیروی از سیاست های ظالمانه، عدم تمایز بین ظالم و مظلوم، چشم پوشی ازافراط گرایی محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha