یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین

امام جمعه شهرستان بندر انزلی گفت: در کشور ما قبل از انقلاب مسیر ظلم، فساد، تبعیض، تصدی امور توسط انسان‌های ناشایسته، بی‌عدالتی و جنایت‌هایی که در رژیم مستبد و مستکبر طاغوت وجود داشت، قیام ۱۹ دی و انقلاب اسلامی برای مبارزه با این‌ها شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه شهرستان بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به این فرمایش حضرت علی (ع) أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ أُحَذِّرُکُمُ الدُّنْیَا، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) که داغدار شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و این اول مظلوم عالم است همه ما را در این بیان، امر به رعایت تقوای الهی می‌کنند؛ مسئله تقوا در زندگی و سعادتمندی انسان خیلی مهم است.

وی تقوای الهی را چنین توصیف کرد: تقوا یعنی همین مراقب حلال و حرام الهی و حدود الهی بودن که هر کسی به هر جایی رسید و به هر سعادتی که دست پیدا کرد منشأ آن رعایت تقواست؛ ویژگی برجسته‌ای که رهبر معظم انقلاب در رابطه با شهید حاج قاسم سلیمانی بیان فرمودند همین رعایت حلال و حرام الهی ولو در کوران جنگ و مبارزه با دشمن بود.

حجت الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه مراسم ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان و سراسر کشور بسیار باشکوه برگزار شد، گفت: از حضور مردم ولایتمدار انزلی و همه عزیزانی که این دو مراسم را برنامه‌ریزی و مدیریت کردند تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به نوزدهم دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم که منشأ انقلاب اسلامی و همه این تحولات عصر حاضر است اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات سال گذشته‌شان فرمودند در رابطه با ۱۹ دی دو وظیفه داریم؛ اول اینکه این روز و این مناسبت را زنده نگه داریم و نگذاریم فراموش شود، دوم اینکه از محتوا و مضمون این حادثه تاریخی پاسداری کنیم و نگذاریم مورد تحریف واقع شود، خصوصاً در شرایط امروز که با تحریف‌های دشمنان مواجهیم و به شدت علیه واقعیات‌های جامعه ما و انقلاب اسلامی با ابزارهایی که در اختیار دارند انجام می‌دهند.

حجت الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه ۱۹ دی که آغاز اوج گیری و شروع نهضت و انقلاب اسلامی و بعد هم پیروزی استقرار نظام اسلامی بوده بر اساس قیام سیدالشهدا و اهداف جهاد عظیم فاطمه زهرا (س) شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل نهضت کربلا و قیام فاطمه زهرا (س) و مجاهدت انبیا و اولیا و حضرات معصومین (ع) عدالت و شایسته سالاری تحت احکام شرعی و حاکمیت دینی با معیارهای اسلامی بود.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: در کشور ما قبل از انقلاب مسیر ظلم، فساد، تبعیض، تصدی امور توسط انسان‌های ناشایسته، بی‌عدالتی و جنایت‌هایی که در رژیم مستبد و مستکبر طاغوت وجود داشت، قیام ۱۹ دی و انقلاب اسلامی برای مبارزه با این‌ها شکل گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: مضمون و محتوای ۱۹ دی شایسته سالاری و عدالت‌گستری و فساد ستیزی است؛ کاری به جریانات سیاسی نداریم چراکه در هر گرایش سیاسی انسان‌های خوب و خدمتگزار و از سوی دیگر فاسد و به درد نخور و غیر مقید به ارزش‌های دینی داریم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha