یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کتاب

حوزه/ از سلسله پژوهش‌های تفسیر تطبیقی از دیدگاه مفسران فریقین کتاب پنجم"بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک " و کتاب ششم" بررسی تطبیقی آموزه شفاعت، توسل و استغاثه" توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از سلسله پژوهش‌های تفسیر تطبیقی از دیدگاه مفسران فریقین کتاب پنجم"بررسی تطبیقی آموزه توحید و شرک" و کتاب ششم" بررسی تطبیقی آموزه شفاعت، توسل و استغاثه" به قلم فتح الله نجار زادگان توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

چکیده کتاب‌ها
این کتاب‌ها، پنجمین و ششمین آثار از سلسله پژوهش‌های تفسیر تطبیقی هستند؛
کتاب پنجم: بخش اول به کلیات اختصاص دارد و بخش دوم تا پنجم (و هر کدام در طی دو فصل) به ترتیب درباره توحید و شرک ذاتی و صفاتی، ربوبی، الوهی و عبادی است.
امتیاز این اثر افزون بر رویکرد تطبیقی در بررسی آموزه توحید و شرک و نیز تبیین ابعاد اختلافات امت به ویژه اختلاف با سلفیان در این مقوله، عمدتاً به دلیل تمرکز بر آیات و ارزیابی دیدگاه‌ها با معیار قرآن است.
کتاب ششم: فصل اول به کلیات و فصل دوم به بررسی و ارزیابی نقاط اشتراک فریقین در مقوله‌های شفاعت، توسل و استغاثه در دنیا و آخرت اختصاص دارد. فصول سوم در مقام بررسی و ارزیابی نقاط افتراق فریقین در مقوله‌های یاد شده است؛ و فصل چهارم ادعای سلفیان را در شباهت مسلمین با مشرکین در چهار گروه شباهت در باور به توحید ربوبی، شباهت در شرک الوهی، شباهت قبور با بت‌ها و شباهت در تقرب‌جویی به خدا دسته‌بندی کرده و مورد ارزیابی قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha