دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
غلامحسین دشتی عضو شورای شهر یزد

حوزه/ رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تبیین در حقیقت رسالت پیامبران و استفاده از کلمات زیبا، جذاب، منطقی برای دعوت به حق و حق طلبی است و اصولا بزرگان ما در تاریخ افراد شاخص در حوزه بیان بودند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، غلامحسین دشتی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه اولین جشنواره مجریان، گویندگان و سخنوران سرّ سخن که به میزبانی یزد برگزار شد، «بیان» را در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بیان در راستای خلقت جسمانی و معنوی انسان آفریده شد و در حقیقت در راستای خلقت انسان خلق شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: بیان در واقع در در راستای فرهنگ و تمدن انسانی قرار دارد و اگر تبیین به درستی انجام شود همه عالم خداپرست هستند.

دشتی، بیان را بزرگترین عنصر دعوت و تبلیغ برشمرد و ابراز داشت: تبیین که در حقیقت رسالت پیامبران است یعنی استفاده از کلمات زیبا، جذاب، منطقی برای دعوت به حق و حق طلبی است و اصولاً بزرگان ما در تاریخ افراد شاخص در حوزه بیان بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: افرادی نظیر فردوسی، حافظ و سعدی که زبان فارسی به برکت زحمت این عزیزان امروز در اختیار ما قرار دارد گواه تلاش آنان در حوزه بیان است.

دشتی، مشخصه اصلی فرهنگ ایران اسلامی را بیان و سخن دانست و ابراز داشت: کسانی که با بیان زیبا مردم را به سوی زندگی شیرین دعوت می‌کنند کار انبیایی می‌کنند و گویندگان از این دست افراد هستند

وی در پایان ابراز داشت: حضور در این جلسه تجلیل از بیان است و بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب باید در زمینه جهاد تبیین تلاش کنیم چرا که اگر دنیا حقایق را بداند منطق میدان دار می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha